Парадак
разгляду зваротаў грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, і юрыдычных асоб ва ўстанове адукацыі «Беларускі дзяржаўны эканамічны універсітэт»
У адпаведнасці з Законом Республики Беларусь от 18 июля 2011 г. № 300-З «Об обращениях граждан и юридических лиц» ва ўстанове адукацыі «Беларускі дзяржаўны эканамічны універсітэт» (далей – універсітэт) разглядаюцца пісьмовыя, вусныя і электронныя звароты грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, і юрыдычных асоб (далей – звароты).
Усе якія паступілі ў універсітэт звароту, у тым ліку і прынятыя на асабістым прыёме, рэгіструюцца ў дзень іх паступлення ва ўстаноўленым парадку.
Зарэгістраваныя звароты перадаюцца на разгляд рэктара альбо яго намеснікам у адпаведнасці з кампетэнцыяй. Пасля іх разгляду рэктарам альбо яго намеснікамі звароты перадаюцца на выкананне ў структурныя падраздзяленні універсітэта, адказныя за іх разгляд.
Звароты лічацца разгледжанымі па сутнасці, калі разгледжаны ўсе выкладзеныя ў іх пытанні, прынятыя належныя меры па абароне, забеспячэнню рэалізацыі, аднаўленню правоў, свабод і (або) законных інтарэсаў заяўнікаў і ім накіраваны адказы ў пісьмовай, вуснай або электроннай форме.
Адказы на звароты даюцца ў тэрміны, устаноўленыя артыкулам 17 Закона Республики Беларусь от 18 июля 2011 г. № 300-З «Об обращениях граждан и юридических лиц».
Тэрміны разгляду зваротаў вылічваюцца з дня, наступнага за днём іх рэгістрацыі ў універсітэце.
Пісьмовыя звароты павінны быць разгледжаны не пазней за пятнаццаць дзён, а звароты, якія патрабуюць дапоўнічых вывучэння і праверкі, - не пазней аднаго месяца, калі іншы тэрмін не ўстаноўлены заканадаўчымі актамі.
У выпадку, калі для вырашэння выкладзеных у зваротах пытанняў неабходныя здзяйсненне вызначаных дзеянняў (выкананне работ, аказанне паслуг), атрыманне інфармацыі з замежнай дзяржавы ў тэрміны, якія перавышаюць месячны тэрмін, заяўнікам ў тэрмін не пазней аднаго месяца з дня, наступнага за днём паступлення зваротаў, накіроўваецца пісьмовае апавяшчэнне аб прычынах перавышэння месячнага тэрміну і тэрмінах здзяйснення такіх дзеянняў або тэрмінах разгляду зваротаў па сутнасці.
Застаюцца без разгляду па сутнасці звароты, якія (па якіх):
• выкладзены не на беларускай або рускай мове;
• не ўтрымліваюць назвы і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду і (або) прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялаў асобы, якім накіроўваецца зварот;
• не змяшчаюць прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялаў грамадзяніна, адраса месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна;
• не змяшчаюць поўнай назвы юрыдычнай асобы і адрасы яго месца знаходжання;
• не змяшчаюць прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялаў кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты (для юрыдычных асоб);
• не выкладзена сутнасць звароту;
• ўтрымліваюць тэкст, які не паддаецца прачытанню;
• ўтрымліваюць нецэнзурныя або абразлівыя словы або выразы;
• падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, звароты з'яўляюцца зваротамі работніка да наймальніка або ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду;
• змяшчаюць пытанні, рашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі арганізацыі, у якую яны паступілі;
• прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;
• заяўнікам пададзены паўторны зварот і ў ім не ўтрымліваюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;
• з заяўнікам спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях;
• ўтрымліваюць пагрозы жыцця, здароўю і маёмасці, падахвочванне да здзяйснення супрацьпраўнага дзеі альбо заяўнік іншым спосабам злоўжывае правам на зварот.
Тэл./факс: (+375 17) 209-88-16
ПРЫЁМНАЯ КАМІСІЯ
Тэл.: (+375 17) 209-88-99