Магістарская праграма «Эканоміка інавацый і развіццё бізнесу»
Спецыяльнасць1-25 81 01 Эканоміка
Кіраўнік Нехарошава Людміла Мікалаеўна
Кафедра эканомікі прамысловых прадпрыемстваў
Ступеньмагістр
Заліковыя адзінкі(часы)
Мова руская
Асаблівасці магістарскай праграмы і яе канкурэнтныя перавагі:
Найважнейшая канкурэнтная перавага дадзенай магістарскай праграмы заключаецца ў яе актуальнасці, якая значна абвастрылася ва ўмовах новай эканомікі і якія развіваюцца працэсаў цыфравізацыі. Даследаванні, якія актыўна праводзяцца на працягу апошніх 5 гадоў Бостанскі кансалтынгавай кампаніяй па вывучэнні дзейнасці найбольш паспяховых кампаній свету, дазволілі зрабіць выснову аб значнасці інавацыйнай дзейнасці ў сучаснай эканоміцы, як аб абавязковым ўмове не толькі лідэрства, але і проста выжывання. Асноўны вынік даследавання: «Інавацыі або смерць». Інавацыйная і венчурная дзейнасць з'яўляюцца спецыфічнымі аб'ектамі кіравання, якія патрабуюць спецыяльных падыходаў і мадэляў кіравання. Патрэба ў такіх спецыялістах вельмі вялікая і яна пастаянна расце, што пацвярджаецца перспектыўнымі задачамі развіцця эканомікі Беларусі, а таксама сусветнай практыкай. Акрамя таго, гэты від дзейнасці патрабуе пастаяннай творчай самарэалізацыі, інтэлектуальнага развіцця, забяспечвае комплекс кампетэнцый дадзенай праграмы. Важнае канкурэнтная перавага праграмы заключаецца і ў высокім узроўні спецыялістаў, якія распрацавалі і рэалізуюць гэтую праграму. Усе выкладчыкі, вядучыя спецыяльныя дысцыпліны, якія фармуюць аснову магістарскай праграмы, па-першае, вядомыя навукоўцы і спецыялісты ў сваёй вобласці; якія маюць публікацыі, у тым ліку ў замежных выданнях, падручнікі і навучальныя дапаможнікі з грыфам Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь, па-другое, з'яўляюцца кіраўнікамі і ўдзельнікамі шэрагу праектаў, у тым ліку міжнародных, актыўна займаюцца навуковай і аналітычнай працай, у-трэціх, удзельнічаючы ў распрацоўцы і экспертызе праектаў, а таксама заканадаўчых і нарматыўных актаў прымаюць актыўны ўдзел у вызначэнні прыярытэтных напрамкаў развіцця эканомікі, канкрэтных суб'ектаў гаспадарання, маюць вялікі практычны вопыт.
Місія праграмы:
Місія магістарскай праграмы – фармаваць аналітычныя здольнасці і навыкі прыняцця эфектыўных кіраўніцкіх рашэнняў, якія забяспечваюць інавацыйнае і венчурнае развіццё эканамічных сістэм любога ўзроўню і складанасці, што дазволіць падрыхтаваць магістраў, здольных хутка рэагаваць на змены, якія адбываюцца, генераваць новыя ідэі, «праектаваць будучыню», абгрунтоўваць стратэгіі рэалізацыі, умець прымаць эфектыўныя рашэнні ва ўмовах глабальных выклікаў.
Мэта магістарскай праграмы:
Паглыбленая падрыхтоўка новага пакалення высокакваліфікаваных спецыялістаў у галіне эканомікі і кіравання інавацыямі, здольных арганізаваць венчурных дзейнасць, абгрунтаваць інвестыцыйныя, інавацыйныя і венчурныя праекты, ацаніць і знізіць рызыку, рэалізаваць новыя формы арганізацыі бізнесу, паспяхова прасоўваць інавацыі на рынак, атрымліваць прыбытак ад камерцыялізацыі аб'ектаў інтэлектуальнай уласнасці, рэалізацыі высокіх тэхналогій. Кіруючыся выказваннем Стыва Джобса аб тым, што «Інавацыі – гэта тое, што адрознівае лідэра ад адсталага», умець стварыць і кіраваць інавацыйна-актыўнай арганізацыяй, выконваць функцыі, якія забяспечваюць канкурэнтаздольнасць выпускаемай прадукцыі, паслуг, ўстойлівасць на ўнутраным і знешнім рынках, актыўна ўдзельнічаць у стварэнні і выкарыстанні арганізацый інавацыйнай інфраструктуры.
Кароткі змест магістарскай праграмы:
Дадзеная магістарская праграма прадугледжвае не толькі вывучэнне асноў інаватыкі, але і атрыманне комплексу ведаў і навыкаў у галіне новых тэхналогій прыняцця рашэнняў па абгрунтаванні стратэгій інавацыйнага развіцця, методыкі генерацыі ідэй, напрамкаў тэхналагічнага трансферу, распрацоўкі і рэалізацыі інвестыцыйных, інавацыйных і венчурных праектаў, новых мадэляў арганізацыі бізнесу.
Кіраўнік магістарскай праграмы:
Нехарошава Людміла Мікалаеўна -Д. э. н., прафесар,
Выкладчыкі:
Быкаў Аляксей Аляксандравіч-прарэктар па навуковай рабоце д. э. н. прафесар
Хаўстовіч Наталля Аляксандраўна -Загадчык кафедры эканомікі і кіравання к. э. н., дацэнт
Ягораў Сяргей Аляксеевіч - К. э. н., дацэнт кафедры эканомікі прамысловых прадпрыемстваў, сааўтар сумесна з праф.
Самойлаў Міхаіл Уладзіміравіч -
К. т. н., дацэнт – дацэнт кафедры прамысловага маркетынгу і камунікацый, магістр эканомікі (Сарбона, Францыя), сааўтар сумесна з праф. Міроненка Віктар Анатольевіч, кандыдат фізіка-матэматычных навук, дацэнт кафедры эканамічнай інфарматыкі
Кантакты:
Асноўныя дысцыпліны:
(дзяржаўны кампанент)
- Мiкраэканамічны аналіз і палітыка.
- Макраэканамічны аналіз і палітыка.
- Прагназаванне нацыянальнай эканомікі.
- Інавацыйнае развіццё прадпрыемства (арганізацыі).
Мэта выкладання вучэбнай дысцыпліны "Інавацыйнае развіццё прадпрыемства (арганізацыі)" заключаецца ў атрыманні ведаў у галіне тэарэтычных распрацовак і практыкі прыняцця рашэнняў па пытаннях інавацыйнага развіцця арганізацыі, эканамічнага абгрунтавання інавацыйных праектаў, ўцягвання аб'ектаў інтэлектуальнай уласнасці ў гаспадарчы абарот. Гэтыя пытанні з'яўляюцца асабліва важнымі для Беларусі, якая можа і павінна выкарыстоўваць інтэлектуальны рэсурс у якасці аднаго з найважнейшых фактараў развіцця нацыянальнай эканомікі, пабудовы «інтэлектуальнай эканомікі», адаптаванай да новых глабальным мегатрендам. Дысцыпліна арыентавана на фарміраванне кампетэнцый, якія забяспечваюць здольнасць абгрунтоўваць і прымаць кіраўніцкія рашэнні ў кантэксце працэсаў цыфравізацыі эканомікі, улічваючы вопыт краін -технологических лідэраў, у тым ліку магчымасці вырашэння новых задач у кантэксце цыфравізацыі эканомікі. - Тэхналогіі інтэлектуальнага аналізу дадзеных
Задачы вывучэння вучэбнай дысцыпліны заключаюцца ў тым, каб даць магістрантам тэарэтычныя веды, практычныя навыкі, неабходныя ў галіне эканамічнага абгрунтавання інавацыйных стратэгій арганізацыі, механізму рэалізацыі інавацыйных праектаў, кіравання інавацыйнай дзейнасцю, развіцця навукаёмістых і высокатэхналагічных вытворчасцей.
Дысцыпліны, якія фармуюць аснову:
1. Генерацыя ідэй і тэхналагічны трансфер
Разглядаюцца навуковыя і тэарэтыка-метадалагічныя асновы фарміравання і развіцця творчага мыслення, ахарактарызаваны заканамернасці пазнавальнай дзейнасці, выкладзены сучасныя падыходы да вызначэння этапаў творчага працэсу генерацыі ідэй, раскрыта паняцце тэхналогіі атрымання новых ведаў.
Вялікая ўвага нададзена класіфікацыі і характарыстыцы сучасных метадаў генерацыі наватарскіх ідэй, уключаючы асацыятыўныя метады, метады мазгавога штурму, кантрольных пытанняў, марфалагічнага аналізу, а таксама вывучэнню прыёмаў пераадолення псіхалагічнай інэрцыі пры генерацыі ідэй. Даследуюцца асаблівасці тэорыі рашэння інтэлектуальных задач і функцыянальна-вартаснага аналізу, а таксама магчымасці іх выкарыстання пры генерацыі ідэй і арганізацыі тэхналагічнага трансферу.
Асаблівая ўвага нададзена вывучэнню трансферу тэхналогій і дыфузіі інавацый як элементаў інавацыйнага працэсу, даецца характарыстыка аб'ектах і суб'ектах трансферу тэхналогій, падрабязна разгледжаны тэарэтычныя і практычныя аспекты арганізацыі і эканамічнай эфектыўнасці тэхналагічнага трансферу.
2. Эканамічны рост і развіццё
Вучэбная дысцыпліна з'яўляецца адной з асноўных ў магістратуры, так як яна адлюстроўвае найбольш важныя дэтэрмінанты эканамічнага росту адкрытай эканомікі на сучасным этапе развіцця.
Аб'ектам вучэбнай дысцыпліны з'яўляецца вывучэнне дынамікі і вызначэнне найважнейшых фактараў эканамічнага росту і развіцця адкрытай эканомікі з выкарыстаннем розных падыходаў і школ.
Мэта вучэбнай дысцыпліны: развіццё ў магістрантаў сістэмных ведаў і навыкаў у галіне аналізу сацыяльна-эканамічных сістэм з улікам новых мадэляў сацыяльна-эканамічнага развіцця і асаблівасцяў ўзаемадзеяння ў розных сектарах нацыянальнай эканомікі.
Задачы вучэбнай дысцыпліны:
- асэнсаванне тэарэтычных палажэнняў у дынаміцы найважнейшых дэтэрмінант эканамічнага росту і развіцця з выкарыстаннем розных падыходаў і школ;
- вывучэнне структуры і зместу падыходаў да кіравання сацыяльна-эканамічным развіццём;
- вывучэнне міжнароднай практыкі кіравання асноўнымі дэтэрмінантамі эканамічнага развіцця для стварэння канкурэнтных пераваг і нацыянальнай канкурэнтаздольнасці;
- атрыманне навыкаў у выяўленні асаблівасцяў дынамікі асноўных дэтэрмінант эканамічнага росту шляхам аналізу інавацыйных стратэгій і вывучэння мадэляў сацыяльна-эканамічнага развіцця.
3.Колькасныя метады аналізу ў бізнэсе.
4. Фарміраванне экасістэмы венчурнай дзейнасці
Мэта выкладання вучэбнай дысцыпліны заключаецца ў атрыманні ведаў у галіне тэарэтычных распрацовак і практыкі прыняцця рашэнняў па пытаннях эканамічнага абгрунтавання венчурных праектаў, вывучэння зместу венчурнай дзейнасці і асаблівасцяў арганізацыйна-эканамічнага механізму венчурнай дзейнасці. Гэтыя пытанні асабліва важныя для Рэспублікі Беларусь, якая паставіла задачу па значным павелічэнні долі вытворчасцей V тэхналагічнага ўкладу і стварэнню ўмоў для распрацовак, якія забяспечваюць развіццё вытворчасцей VI тэхналагічнага ўкладу, што немагчыма без фарміравання і актыўнага развіцця экасістэмы венчурнай дзейнасці.
Задачы вучэбнай дысцыпліны заключаюцца ў атрыманні навыкаў па пошуку крыніц фінансавання венчурных праектаў, вывучэнні спецыфікі фінансавання «пасяўной стадыі» (Seed), Start-up; азнаямлення з працэдурай «выхаду» з венчурных праектаў. Вопыт краін, якія лідыруюць ў галіне інавацыйнага і тэхналагічнага развіцця, арганізацыі стварэння і функцыянавання венчурных фондаў, даказаў высокую эфектыўнасць венчурнай дзейнасці ва ўмовах высокай рызыкі і нявызначанасці, здольнасць прыцягваць інвестыцыі ў высокарызыкавыя праекты. У Рэспубліцы Беларусь пастаўлена задача: актыўна фармаваць экасістэму венчурнай дзейнасці, без якой немагчыма яе эфектыўнае развіццё. Дадзеная дысцыпліна дае веды аб структуры, функцыях элементаў, якія ўваходзяць у дадзеную экасістэму, вывучае найноўшыя дасягненні ў гэтай галіне замежных краін-лідэраў, фармуе кампетэнцыі, неабходныя для абгрунтавання і ацэнкі венчурных праектаў, іх фінансавання, выкарыстання магчымасцяў венчурных фондаў, стварэння акселераторов і т. в.
Дысцыпліны па выбары:
Модуль 1 «Прыкладная матэматыка»
1.1. Рызыка-менеджмент арганізацыі
Вучэбная дысцыпліна накіравана на фарміраванне ў магістрантаў ведаў, уменняў і навыкаў у галіне кіравання рызыкамі.
Задачы вывучэння дысцыпліны:
- высвятленне прычын узнікнення гаспадарчых рызык;
- класіфікацыя рызык і зон рызык,
- засваенне метадаў колькаснай ацэнкі рызык;
- вывучэнне метадаў мінімізацыі гаспадарчых рызык і працэдур рызыка-менеджменту;
- вывучэнне сістэмы кіравання рызыкамі на прадпрыемстве;
- ацэнка эфектыўнасці мер па мінімізацыі рызык.
1.2. Сучасныя формы арганізацыі бізнесу
Вучэбная дысцыпліна накіравана на вывучэнне тэарэтычных і практычных аспектаў сучасных формаў арганізацыі прадпрымальніцкай дзейнасці, асаблівасцяў іх прававога рэгулявання і функцыянавання ў замежных краінах, а таксама аналіз вопыту і ацэнка перспектыў іх развіцця ў эканоміцы Рэспублікі Беларусь.
Задачы вывучэння дысцыпліны:
- выяўленне эканамічнай сутнасці сучасных формаў арганізацыі бізнесу, іх пераваг і праблем;
- аналіз прычын актывізацыі субкантрактных адносін, развіцця франчайзiнгу, прамысловых кластараў і ГЧП на сучасным этапе развіцця эканомікі;
- вывучэнне практыкі прававога рэгулявання і функцыянавання сучасных формаў арганізацыі прадпрымальніцкай дзейнасці ў замежных краінах;
- аналіз праблем і ацэнка магчымасцяў развіцця новых формаў арганізацыі бізнесу ў эканоміцы Рэспублікі Беларусь.
1.3. Інфармацыйнае забеспячэнне кантролінгу ў арганізацыі (на прадпрыемстве)
Вывучэнне дысцыпліны забяспечыць веданне тэхналогій пабудовы і функцыянавання інтэграваных сістэм кіравання рэсурсамі прадпрыемства (класа ERP II); прынцыпаў праектавання інфармацыйных сістэм у практычных задачах планавання рэсурсаў прадпрыемства (на прыкладзе пабудовы рашэнняў SAP для стварэння інтэграванай інфармацыйнай асяроддзя); набыццё навыкаў выкарыстання існуючых класаў інфармацыйных сістэм у эканоміцы.
Модуль 2 «Інтэлектуальнае, тэхналагічнае і інфармацыйнае развіццё арганізацыі»
2.1. Start-up праекты
Вывучэнне дысцыпліны накіравана на фарміраванне ў студэнта цэласнага разумення арганізацыі і кіравання працэсам рэалізацыі стартап-праекта, ператварыць стартап-ідэю ў які працуе бізнэс.
Задачы вучэбнай дысцыпліны складаюцца ў фарміраванні здольнасці ператварыць стартап-ідэю ў які працуе бізнэс праз:
- распрацоўкі інавацыйных праектаў і іх прэзентацыі;
- давядзення стартап-праектаў да інвестыцыйнай стадыі, шмат у чым вызначальнай паспяховасць яго ажыццяўлення;
- вызначэння эфектыўнай маркетынгавай праграмы рэалізуюцца стартап-праектаў з выкарыстаннем інавацыйных тэхналогій іх інтэрнэт-прасоўвання,
- прыцягнення інвестыцый (ад бізнес-анёлаў, венчурных фондаў, калектыўных інвестыцый на аснове краудфандинга).
2.2. Тэхналагічнае развіццё
арганізацыі
Разглядаюцца навуковыя і тэарэтыка-метадалагічныя асновы даследаванні вытворчай дзейнасці, практычныя асновы функцыянальнага аналізу структуры вытворчай дзейнасці. Даследуюцца тэхналагічныя рэсурсы, іх структура і ролю ў функцыянаванні і развіцці арганізацыі.
Вялікая ўвага нададзена вывучэнню Дзяржаўнай палітыкі і нарматыўна-прававой базы ў галіне навукова-тэхналагічнага развіцця прамысловых прадпрыемстваў, а таксама асваенню метадалогіі структурнага і функцыянальнага аналізу знешняй і ўнутранай асяроддзя тэхналагічнага развіцця, вызначэнню ўмоў рэалізацыі інавацыйнай дзейнасці і тэхналагічнага развіцця ў арганізацыі.
Даследуюцца асноўныя заканамернасці тэхналагічнага развіцця вытворчасці, а таксама мадэлі і метады ацэнкі тэхналагічнага развіцця.
Разглядаецца праблематыка аналізу і ацэнкі эфектыўнасці тэхналагічнага развіцця арганізацыі, а таксама пытанні эфектыўнага кіравання тэхналагічным развіццём арганізацыі.
2.3. Інтэграваныя інфармацыйныя сістэмы планавання рэсурсаў арганізацыі
Вывучэнне дысцыпліны забяспечыць веданне тэхналогій пабудовы і функцыянавання інтэграваных сістэм кіравання рэсурсамі прадпрыемства (класа ERP II); прынцыпаў праектавання інфармацыйных сістэм у практычных задачах планавання рэсурсаў прадпрыемства (на прыкладзе пабудовы рашэнняў SAP для стварэння інтэграванай інфармацыйнай асяроддзя); набыццё навыкаў выкарыстання існуючых класаў інфармацыйных сістэм у эканоміцы.
Факультатыўныя дысцыпліны:
Вынікі асваення магістарскай праграмы:
магістр атрымлівае кампетэнцыі ў наступных відах дзейнасці:
- інавацыйнай;
- інфармацыйна-аналітычнай;
- арганізацыйна-кіраўніцкай;
- экспертна-кансультацыйнай;
- вытворча-гаспадарчай.
Месцы правядзення практыкі:
Практыка праводзіцца на перадавых прадпрыемствах (арганiзацыях), якія рэалізуюць эфектыўныя стратэгіі інавацыйнага развіцця, а таксама ў арганізацыях, якія ўваходзяць у інавацыйную інфраструктуру.
Сферы прафесійнай дзейнасці і месцы працаўладкавання магістра:
Розныя сектары нацыянальнай эканомікі, у тым ліку навуковыя арганізацыі, вышэйшыя навучальныя ўстановы, прамысловая вытворчасць, арганізацыі інавацыйнай інфраструктуры (навукова-тэхналагічныя паркі, цэнтры тэхналагічнага трансферу і г.д.), кансалтынгавыя фірмы, дзяржаўнае кіраванне і г.д.
Выпускнікі:
1. Апончык М.Ю. - ТАА «МАЗ-Купава».
2. Гарбаченя А.А. - ААТ "Беларуськалій".
3. Радзiшэускi П.С. - ЗАТ «Белзарубеж строй».
4. Сідарэнка К.А. - ААТ «Беларускі металургічны завод».
5. Касёнак А.В. - НТЦ «ЛЭМТ» БелОМА.
6. Бурлака Д.С. - ААТ "БелАЗ".
7. Падбярозкін М.А. - ОДБ Брусэль.
8. Парчэўскi І.М. - ВРУП "Белмедпрэпараты".
9. Кавальчук К.Н. - Парк высокіх тэхналогій «EPAM Sistems».
10. Кулакова Альфія (Казахстан).
11. Рудзянок Крысціна - спецыяліст ТАА «Фiнкансалтплюс».
12. Рыжык Аляксандр - навуковы супрацоўнік БелІСА.
наведвання інавацыйных арганізацый, што дазволіла ім паспяхова будаваць сваю кар'еру. Касёнак А.В., Рудзянок К., Рыжык А.
актыўна падзяліліся сваім вопытам работы, навучання ў магістратуры на сустрэчах і навуковых канферэнцыях са студэнтамі ў 2019 годзе.
У конкурсе для паступлення ў магістратуру могуць прымаць удзел асобы, якія атрымалі вышэйшую адукацыю I прыступкі па спецыяльнасцях, якія дазваляюць прэтэндаваць на вышэйшую адукацыю II ступені, у адпаведнасці з агульнадзяржаўным класіфікатарам Рэспублікі Беларусь АКРБ 011-2009 «Спецыяльнасці і кваліфікацыі». Тыя, хто паступае ў магістратуру здаюць уступны іспыт па спецыяльнасці.
Асобы, якія маюць вышэйшую адукацыю першай ступені па спецыяльнасцях, якія не адпавядаюць профілю абранай спецыяльнасці II прыступкі згодна з Агульнадзяржаўным класіфікатарам Рэспублікі Беларусь АКРБ 011-2009 «Спецыяльнасці і кваліфікацыі» і патрабаванням адукацыйнага стандарту па спецыяльнасці, акрамя ўступнага іспыту здаюць дадатковы экзамен (вусна) па вучэбных дысцыплінах.
Віды і ўмовы арганізацыі ўступных іспытаў, тэрміны і парадак правядзення конкурсу, пытанні арганізацыі прыёму рэгламентуюцца Парадкам прыёму ў магістратуру БДЭУ.
Інфармацыя абітурыенту
Праграма ўступных іспытаў
Праграмы дадатковых выпрабаванняў:
Тэл.: (+375 17) 209-88-16,
ПРЫЁМНАЯ КАМІСІЯ
Тэл.: (+375 17) 209-88-99