Магістарская праграма «Эканоміка інавацый і развіццё бізнесу»

Спецыяльнасць1-25 81 01 Эканоміка

Кіраўнік Нехарошава Людміла Мікалаеўна

Кафедра эканомікі прамысловых прадпрыемстваў

Ступеньмагістр

Заліковыя адзінкі(часы)

Мова руская

 Кошт

Асаблівасці магістарскай праграмы і яе канкурэнтныя перавагі:

Найважнейшая канкурэнтная перавага дадзенай магістарскай праграмы заключаецца ў яе актуальнасці, якая значна абвастрылася ва ўмовах новай эканомікі і якія развіваюцца працэсаў цыфравізацыі. Даследаванні, якія актыўна праводзяцца на працягу апошніх 5 гадоў Бостанскі кансалтынгавай кампаніяй па вывучэнні дзейнасці найбольш паспяховых кампаній свету, дазволілі зрабіць выснову аб значнасці інавацыйнай дзейнасці ў сучаснай эканоміцы, як аб абавязковым ўмове не толькі лідэрства, але і проста выжывання. Асноўны вынік даследавання: «Інавацыі або смерць». Інавацыйная і венчурная дзейнасць з'яўляюцца спецыфічнымі аб'ектамі кіравання, якія патрабуюць спецыяльных падыходаў і мадэляў кіравання. Патрэба ў такіх спецыялістах вельмі вялікая і яна пастаянна расце, што пацвярджаецца перспектыўнымі задачамі развіцця эканомікі Беларусі, а таксама сусветнай практыкай. Акрамя таго, гэты від дзейнасці патрабуе пастаяннай творчай самарэалізацыі, інтэлектуальнага развіцця, забяспечвае комплекс кампетэнцый дадзенай праграмы. Важнае канкурэнтная перавага праграмы заключаецца і ў высокім узроўні спецыялістаў, якія распрацавалі і рэалізуюць гэтую праграму. Усе выкладчыкі, вядучыя спецыяльныя дысцыпліны, якія фармуюць аснову магістарскай праграмы, па-першае, вядомыя навукоўцы і спецыялісты ў сваёй вобласці; якія маюць публікацыі, у тым ліку ў замежных выданнях, падручнікі і навучальныя дапаможнікі з грыфам Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь, па-другое, з'яўляюцца кіраўнікамі і ўдзельнікамі шэрагу праектаў, у тым ліку міжнародных, актыўна займаюцца навуковай і аналітычнай працай, у-трэціх, удзельнічаючы ў распрацоўцы і экспертызе праектаў, а таксама заканадаўчых і нарматыўных актаў прымаюць актыўны ўдзел у вызначэнні прыярытэтных напрамкаў развіцця эканомікі, канкрэтных суб'ектаў гаспадарання, маюць вялікі практычны вопыт.

Місія праграмы:

Місія магістарскай праграмы – фармаваць аналітычныя здольнасці і навыкі прыняцця эфектыўных кіраўніцкіх рашэнняў, якія забяспечваюць інавацыйнае і венчурнае развіццё эканамічных сістэм любога ўзроўню і складанасці, што дазволіць падрыхтаваць магістраў, здольных хутка рэагаваць на змены, якія адбываюцца, генераваць новыя ідэі, «праектаваць будучыню», абгрунтоўваць стратэгіі рэалізацыі, умець прымаць эфектыўныя рашэнні ва ўмовах глабальных выклікаў.

Мэта магістарскай праграмы:

Паглыбленая падрыхтоўка новага пакалення высокакваліфікаваных спецыялістаў у галіне эканомікі і кіравання інавацыямі, здольных арганізаваць венчурных дзейнасць, абгрунтаваць інвестыцыйныя, інавацыйныя і венчурныя праекты, ацаніць і знізіць рызыку, рэалізаваць новыя формы арганізацыі бізнесу, паспяхова прасоўваць інавацыі на рынак, атрымліваць прыбытак ад камерцыялізацыі аб'ектаў інтэлектуальнай уласнасці, рэалізацыі высокіх тэхналогій. Кіруючыся выказваннем Стыва Джобса аб тым, што «Інавацыі – гэта тое, што адрознівае лідэра ад адсталага», умець стварыць і кіраваць інавацыйна-актыўнай арганізацыяй, выконваць функцыі, якія забяспечваюць канкурэнтаздольнасць выпускаемай прадукцыі, паслуг, ўстойлівасць на ўнутраным і знешнім рынках, актыўна ўдзельнічаць у стварэнні і выкарыстанні арганізацый інавацыйнай інфраструктуры.

Кароткі змест магістарскай праграмы:

Дадзеная магістарская праграма прадугледжвае не толькі вывучэнне асноў інаватыкі, але і атрыманне комплексу ведаў і навыкаў у галіне новых тэхналогій прыняцця рашэнняў па абгрунтаванні стратэгій інавацыйнага развіцця, методыкі генерацыі ідэй, напрамкаў тэхналагічнага трансферу, распрацоўкі і рэалізацыі інвестыцыйных, інавацыйных і венчурных праектаў, новых мадэляў арганізацыі бізнесу.

Кіраўнік магістарскай праграмы:

Нехарошава Людміла Мікалаеўна -Д. э. н., прафесар,

Выкладчыкі:
Быкаў Аляксей Аляксандравіч-прарэктар па навуковай рабоце д. э. н. прафесар
Хаўстовіч Наталля Аляксандраўна -Загадчык кафедры эканомікі і кіравання к. э. н., дацэнт
Ягораў Сяргей Аляксеевіч - К. э. н., дацэнт кафедры эканомікі прамысловых прадпрыемстваў, сааўтар сумесна з праф.
Самойлаў Міхаіл Уладзіміравіч - К. т. н., дацэнт – дацэнт кафедры прамысловага маркетынгу і камунікацый, магістр эканомікі (Сарбона, Францыя), сааўтар сумесна з праф. Міроненка Віктар Анатольевіч, кандыдат фізіка-матэматычных навук, дацэнт кафедры эканамічнай інфарматыкі

Кантакты:

Асноўныя дысцыпліны:
 (дзяржаўны кампанент)

  1. Мiкраэканамічны аналіз і палітыка.
  2. Макраэканамічны аналіз і палітыка.
  3. Прагназаванне нацыянальнай эканомікі.
  4. Інавацыйнае развіццё прадпрыемства (арганізацыі).
  5.  Мэта выкладання вучэбнай дысцыпліны "Інавацыйнае развіццё прадпрыемства (арганізацыі)" заключаецца ў атрыманні ведаў у галіне тэарэтычных распрацовак і практыкі прыняцця рашэнняў па пытаннях інавацыйнага развіцця арганізацыі, эканамічнага абгрунтавання інавацыйных праектаў, ўцягвання аб'ектаў інтэлектуальнай уласнасці ў гаспадарчы абарот.  Гэтыя пытанні з'яўляюцца асабліва важнымі для Беларусі, якая можа і павінна выкарыстоўваць інтэлектуальны рэсурс у якасці аднаго з найважнейшых фактараў развіцця нацыянальнай эканомікі, пабудовы «інтэлектуальнай эканомікі», адаптаванай да новых глабальным мегатрендам.  Дысцыпліна арыентавана на фарміраванне кампетэнцый, якія забяспечваюць здольнасць абгрунтоўваць і прымаць кіраўніцкія рашэнні ў кантэксце працэсаў цыфравізацыі эканомікі, улічваючы вопыт краін -технологических лідэраў, у тым ліку магчымасці вырашэння новых задач у кантэксце цыфравізацыі эканомікі.
    Задачы вывучэння вучэбнай дысцыпліны заключаюцца ў тым, каб даць магістрантам тэарэтычныя веды, практычныя навыкі, неабходныя ў галіне эканамічнага абгрунтавання інавацыйных стратэгій арганізацыі, механізму рэалізацыі інавацыйных праектаў, кіравання інавацыйнай дзейнасцю, развіцця навукаёмістых і высокатэхналагічных вытворчасцей.
  6. Тэхналогіі інтэлектуальнага аналізу дадзеных

 Дысцыпліны, якія фармуюць аснову:
1. Генерацыя ідэй і тэхналагічны трансфер
Разглядаюцца навуковыя і тэарэтыка-метадалагічныя асновы фарміравання і развіцця творчага мыслення, ахарактарызаваны заканамернасці пазнавальнай дзейнасці, выкладзены сучасныя падыходы да вызначэння этапаў творчага працэсу генерацыі ідэй, раскрыта паняцце тэхналогіі атрымання новых ведаў.
Вялікая ўвага нададзена класіфікацыі і характарыстыцы сучасных метадаў генерацыі наватарскіх ідэй, уключаючы асацыятыўныя метады, метады мазгавога штурму, кантрольных пытанняў, марфалагічнага аналізу, а таксама вывучэнню прыёмаў пераадолення псіхалагічнай інэрцыі пры генерацыі ідэй.  Даследуюцца асаблівасці тэорыі рашэння інтэлектуальных задач і функцыянальна-вартаснага аналізу, а таксама магчымасці іх выкарыстання пры генерацыі ідэй і арганізацыі тэхналагічнага трансферу.
Асаблівая ўвага нададзена вывучэнню трансферу тэхналогій і дыфузіі інавацый як элементаў інавацыйнага працэсу, даецца характарыстыка аб'ектах і суб'ектах трансферу тэхналогій, падрабязна разгледжаны тэарэтычныя і практычныя аспекты арганізацыі і эканамічнай эфектыўнасці тэхналагічнага трансферу.
2. Эканамічны рост і развіццё
Вучэбная дысцыпліна з'яўляецца адной з асноўных ў магістратуры, так як яна адлюстроўвае найбольш важныя дэтэрмінанты эканамічнага росту адкрытай эканомікі на сучасным этапе развіцця.
Аб'ектам вучэбнай дысцыпліны з'яўляецца вывучэнне дынамікі і вызначэнне найважнейшых фактараў эканамічнага росту і развіцця адкрытай эканомікі з выкарыстаннем розных падыходаў і школ.
Мэта вучэбнай дысцыпліны: развіццё ў магістрантаў сістэмных ведаў і навыкаў у галіне аналізу сацыяльна-эканамічных сістэм з улікам новых мадэляў сацыяльна-эканамічнага развіцця і асаблівасцяў ўзаемадзеяння ў розных сектарах нацыянальнай эканомікі.
Задачы вучэбнай дысцыпліны:
- асэнсаванне тэарэтычных палажэнняў у дынаміцы найважнейшых дэтэрмінант эканамічнага росту і развіцця з выкарыстаннем розных падыходаў і школ;
- вывучэнне структуры і зместу падыходаў да кіравання сацыяльна-эканамічным развіццём;
- вывучэнне міжнароднай практыкі кіравання асноўнымі дэтэрмінантамі эканамічнага развіцця для стварэння канкурэнтных пераваг і нацыянальнай канкурэнтаздольнасці;
- атрыманне навыкаў у выяўленні асаблівасцяў дынамікі асноўных дэтэрмінант эканамічнага росту шляхам аналізу інавацыйных стратэгій і вывучэння мадэляў сацыяльна-эканамічнага развіцця.
3.Колькасныя метады аналізу ў бізнэсе.
4. Фарміраванне экасістэмы венчурнай дзейнасці
Мэта выкладання вучэбнай дысцыпліны заключаецца ў атрыманні ведаў у галіне тэарэтычных распрацовак і практыкі прыняцця рашэнняў па пытаннях эканамічнага абгрунтавання венчурных праектаў, вывучэння зместу венчурнай дзейнасці і асаблівасцяў арганізацыйна-эканамічнага механізму венчурнай дзейнасці.  Гэтыя пытанні асабліва важныя для Рэспублікі Беларусь, якая паставіла задачу па значным павелічэнні долі вытворчасцей V тэхналагічнага ўкладу і стварэнню ўмоў для распрацовак, якія забяспечваюць развіццё вытворчасцей VI тэхналагічнага ўкладу, што немагчыма без фарміравання і актыўнага развіцця экасістэмы венчурнай дзейнасці.
Задачы вучэбнай дысцыпліны заключаюцца ў атрыманні навыкаў па пошуку крыніц фінансавання венчурных праектаў, вывучэнні спецыфікі фінансавання «пасяўной стадыі» (Seed), Start-up;  азнаямлення з працэдурай «выхаду» з венчурных праектаў.  Вопыт краін, якія лідыруюць ў галіне інавацыйнага і тэхналагічнага развіцця, арганізацыі стварэння і функцыянавання венчурных фондаў, даказаў высокую эфектыўнасць венчурнай дзейнасці ва ўмовах высокай рызыкі і нявызначанасці, здольнасць прыцягваць інвестыцыі ў высокарызыкавыя праекты.  У Рэспубліцы Беларусь пастаўлена задача: актыўна фармаваць экасістэму венчурнай дзейнасці, без якой немагчыма яе эфектыўнае развіццё.  Дадзеная дысцыпліна дае веды аб структуры, функцыях элементаў, якія ўваходзяць у дадзеную экасістэму, вывучае найноўшыя дасягненні ў гэтай галіне замежных краін-лідэраў, фармуе кампетэнцыі, неабходныя для абгрунтавання і ацэнкі венчурных праектаў, іх фінансавання, выкарыстання магчымасцяў венчурных фондаў, стварэння акселераторов і т.  в.
Дысцыпліны па выбары:
 Модуль 1 «Прыкладная матэматыка»
1.1.  Рызыка-менеджмент арганізацыі
Вучэбная дысцыпліна накіравана на фарміраванне ў магістрантаў ведаў, уменняў і навыкаў у галіне кіравання рызыкамі.
Задачы вывучэння дысцыпліны:
- высвятленне прычын узнікнення гаспадарчых рызык;
- класіфікацыя рызык і зон рызык,
- засваенне метадаў колькаснай ацэнкі рызык;
- вывучэнне метадаў мінімізацыі гаспадарчых рызык і працэдур рызыка-менеджменту;
- вывучэнне сістэмы кіравання рызыкамі на прадпрыемстве;
- ацэнка эфектыўнасці мер па мінімізацыі рызык.
1.2.  Сучасныя формы арганізацыі бізнесу
Вучэбная дысцыпліна накіравана на вывучэнне тэарэтычных і практычных аспектаў сучасных формаў арганізацыі прадпрымальніцкай дзейнасці, асаблівасцяў іх прававога рэгулявання і функцыянавання ў замежных краінах, а таксама аналіз вопыту і ацэнка перспектыў іх развіцця ў эканоміцы Рэспублікі Беларусь.
Задачы вывучэння дысцыпліны:
- выяўленне эканамічнай сутнасці сучасных формаў арганізацыі бізнесу, іх пераваг і праблем;
- аналіз прычын актывізацыі субкантрактных адносін, развіцця франчайзiнгу, прамысловых кластараў і ГЧП на сучасным этапе развіцця эканомікі;
- вывучэнне практыкі прававога рэгулявання і функцыянавання сучасных формаў арганізацыі прадпрымальніцкай дзейнасці ў замежных краінах;
- аналіз праблем і ацэнка магчымасцяў развіцця новых формаў арганізацыі бізнесу ў эканоміцы Рэспублікі Беларусь.
1.3.  Інфармацыйнае забеспячэнне кантролінгу ў арганізацыі (на прадпрыемстве)
Вывучэнне дысцыпліны забяспечыць веданне тэхналогій пабудовы і функцыянавання інтэграваных сістэм кіравання рэсурсамі прадпрыемства (класа ERP II);  прынцыпаў праектавання інфармацыйных сістэм у практычных задачах планавання рэсурсаў прадпрыемства (на прыкладзе пабудовы рашэнняў SAP для стварэння інтэграванай інфармацыйнай асяроддзя);  набыццё навыкаў выкарыстання існуючых класаў інфармацыйных сістэм у эканоміцы.

Модуль 2 «Інтэлектуальнае, тэхналагічнае і інфармацыйнае развіццё арганізацыі»
2.1. Start-up праекты
Вывучэнне дысцыпліны накіравана на фарміраванне ў студэнта цэласнага разумення арганізацыі і кіравання працэсам рэалізацыі стартап-праекта, ператварыць стартап-ідэю ў які працуе бізнэс.
Задачы вучэбнай дысцыпліны складаюцца ў фарміраванні здольнасці ператварыць стартап-ідэю ў які працуе бізнэс праз:
- распрацоўкі інавацыйных праектаў і іх прэзентацыі;
- давядзення стартап-праектаў да інвестыцыйнай стадыі, шмат у чым вызначальнай паспяховасць яго ажыццяўлення;
- вызначэння эфектыўнай маркетынгавай праграмы рэалізуюцца стартап-праектаў з выкарыстаннем інавацыйных тэхналогій іх інтэрнэт-прасоўвання,
 - прыцягнення інвестыцый (ад бізнес-анёлаў, венчурных фондаў, калектыўных інвестыцый на аснове краудфандинга).
2.2. Тэхналагічнае развіццё
арганізацыі
Разглядаюцца навуковыя і тэарэтыка-метадалагічныя асновы даследаванні вытворчай дзейнасці, практычныя асновы функцыянальнага аналізу структуры вытворчай дзейнасці. Даследуюцца тэхналагічныя рэсурсы, іх структура і ролю ў функцыянаванні і развіцці арганізацыі.
Вялікая ўвага нададзена вывучэнню Дзяржаўнай палітыкі і нарматыўна-прававой базы ў галіне навукова-тэхналагічнага развіцця прамысловых прадпрыемстваў, а таксама асваенню метадалогіі структурнага і функцыянальнага аналізу знешняй і ўнутранай асяроддзя тэхналагічнага развіцця, вызначэнню ўмоў рэалізацыі інавацыйнай дзейнасці і тэхналагічнага развіцця ў арганізацыі.
Даследуюцца асноўныя заканамернасці тэхналагічнага развіцця вытворчасці, а таксама мадэлі і метады ацэнкі тэхналагічнага развіцця.
Разглядаецца праблематыка аналізу і ацэнкі эфектыўнасці тэхналагічнага развіцця арганізацыі, а таксама пытанні эфектыўнага кіравання тэхналагічным развіццём арганізацыі.
2.3. Інтэграваныя інфармацыйныя сістэмы планавання рэсурсаў арганізацыі
Вывучэнне дысцыпліны забяспечыць веданне тэхналогій пабудовы і функцыянавання інтэграваных сістэм кіравання рэсурсамі прадпрыемства (класа ERP II); прынцыпаў праектавання інфармацыйных сістэм у практычных задачах планавання рэсурсаў прадпрыемства (на прыкладзе пабудовы рашэнняў SAP для стварэння інтэграванай інфармацыйнай асяроддзя); набыццё навыкаў выкарыстання існуючых класаў інфармацыйных сістэм у эканоміцы.
Факультатыўныя дысцыпліны:

1. Педагогіка і псіхалогія вышэйшай адукацыі

Вынікі асваення магістарскай праграмы:
магістр атрымлівае кампетэнцыі ў наступных відах дзейнасці:
- інавацыйнай;
- інфармацыйна-аналітычнай;
- арганізацыйна-кіраўніцкай;
- экспертна-кансультацыйнай;
- вытворча-гаспадарчай.
Месцы правядзення практыкі:
Практыка праводзіцца на перадавых прадпрыемствах (арганiзацыях), якія рэалізуюць эфектыўныя стратэгіі інавацыйнага развіцця, а таксама ў арганізацыях, якія ўваходзяць у інавацыйную інфраструктуру.
Сферы прафесійнай дзейнасці і месцы працаўладкавання магістра:
Розныя сектары нацыянальнай эканомікі, у тым ліку навуковыя арганізацыі, вышэйшыя навучальныя ўстановы, прамысловая вытворчасць, арганізацыі інавацыйнай інфраструктуры (навукова-тэхналагічныя паркі, цэнтры тэхналагічнага трансферу і г.д.), кансалтынгавыя фірмы, дзяржаўнае кіраванне і г.д.
Выпускнікі:
1. Апончык М.Ю. - ТАА «МАЗ-Купава».
2. Гарбаченя А.А. - ААТ "Беларуськалій".
3. Радзiшэускi  П.С. - ЗАТ «Белзарубеж строй».
4. Сідарэнка К.А. - ААТ «Беларускі металургічны завод».
5. Касёнак А.В. - НТЦ «ЛЭМТ» БелОМА.
6. Бурлака Д.С. - ААТ "БелАЗ".
7. Падбярозкін М.А. - ОДБ Брусэль.
8. Парчэўскi І.М. - ВРУП "Белмедпрэпараты".
9. Кавальчук К.Н. - Парк высокіх тэхналогій «EPAM Sistems».
10. Кулакова Альфія (Казахстан).
11. Рудзянок Крысціна - спецыяліст ТАА «Фiнкансалтплюс».
12. Рыжык Аляксандр - навуковы супрацоўнік БелІСА.

Водгукі выпускнікоў і магістрантаў ўтрымліваюць высокую ацэнку ведаў і практычных навыкаў, атрыманых за час навучання і
наведвання інавацыйных арганізацый, што дазволіла ім паспяхова будаваць сваю кар'еру. Касёнак А.В., Рудзянок К., Рыжык А.
актыўна падзяліліся сваім вопытам работы, навучання ў магістратуры на сустрэчах і навуковых канферэнцыях са студэнтамі ў 2019 годзе.

У конкурсе  для паступлення ў магістратуру могуць прымаць удзел асобы, якія атрымалі вышэйшую адукацыю I прыступкі па спецыяльнасцях, якія дазваляюць прэтэндаваць на вышэйшую адукацыю II ступені, у адпаведнасці з агульнадзяржаўным класіфікатарам Рэспублікі Беларусь АКРБ 011-2009 «Спецыяльнасці і кваліфікацыі». Тыя, хто паступае ў магістратуру здаюць уступны іспыт па спецыяльнасці.

Асобы, якія маюць вышэйшую адукацыю першай ступені па спецыяльнасцях, якія не адпавядаюць профілю абранай спецыяльнасці II прыступкі згодна з Агульнадзяржаўным класіфікатарам Рэспублікі Беларусь АКРБ 011-2009 «Спецыяльнасці і кваліфікацыі» і патрабаванням адукацыйнага стандарту па спецыяльнасці, акрамя ўступнага іспыту здаюць дадатковы экзамен (вусна) па вучэбных дысцыплінах.

Віды і ўмовы арганізацыі ўступных іспытаў, тэрміны і парадак правядзення конкурсу, пытанні арганізацыі прыёму рэгламентуюцца Парадкам прыёму ў магістратуру БДЭУ.

Інфармацыя абітурыенту
Праграма ўступных іспытаў
Праграмы дадатковых выпрабаванняў:

Кантакты

Адрас: пр. Партызанскі 16а, корпус 7,
к. 3а

Тэл.: +375 17 209-88-71

Пошта:berezovskaya@bseu.by
 magistr@bseu.by

Сайт: http://imp-bseu.by/

 


Белорусский государственный университет культуры и искусств Белорусская медицинская академия последипломного образования Белорусский государственный медицинский университет Витебская ордена «Знак Почёта» государственная академия ветеринарной медицины Брестский государственный технический университет Брестский государственный университет имени А.С.Пушкина Витебский государственный ордена Дружбы народов медицинский университет Гомельский государственный университет имени П.О.Сухого Гродненский государственный аграрный университет Гродненский государственный медицинский университет Гродненский государственный университет имени Я.Купалы Могилёвский государственный университет продовольствия Мозырский государственный педагогический университет им. И.П. Шамякина Университет гражданской защиты МЧС РБ Могилевский институт МВД Академия управления при Президенте Республики Беларусь