Кафедра маркетынгу

Кафедра маркетынгу была створана ў маі 1994 г. Кафедра ўнесла вялікі ўклад у распрацоўку вучэбна-метадычнага і кадравага забеспячэння новай для Рэспублікі Беларусь спецыяльнасці «Маркетынг». Заснавальнік беларускага маркетынгу доктар эканамічных навук, прафесар Іван Людвігавіч Акуліч кіраваў кафедрай маркетынгу з 1994 года па 5 студзеня 2021 года.

На кафедры маркетынгу працуе 16 штатных выкладчыкаў. З іх: 2 дактары эканамічных навук, прафесара, 7 кандыдатаў навук, дацэнтаў, 1 старшы выкладчык, 4 асістэнта, 2 выкладчыкі-стажоры.

Загадчык кафедры - Голік Вадзім Сяргеевіч, кандыдат эканамічных навук, дацэнт.

Спецыяльнасці

На кафедры маркетынгу праводзіцца падрыхтоўка спецыялістаў па агульнай і паглыбленай вышэйшай адукацыі.

Агульная вышэйшая адукацыя па спецыяльнасці 6-05-0412-04 «Маркетынг» прадстаўлена прафілізацыямі:

Паглыбленая вышэйшая адукацыя (магістратура) па спецыяльнасці 7-06-0412-04 “Маркетынг” прадстаўлена прафілізацыямі:

Аспірантура (руская, англійская мовы) і Дактарантура: спецыяльнасць 08.00.05 - эканоміка і кіраванне народнай гаспадаркай.

Вучэбна-метадычная работа

На 2025/2026 навучальны год запланавана ўключэнне новых навучальных дысцыплін у навучальныя планы агульнай і паглыбленай вышэйшай адукацыі, у прыватнасці, "Штучны інтэлект у маркетынгу", "Кітайская мова" і інш.

Навучальныя дысцыпліны агульнай вышэйшай адукацыі, замацаваныя за кафедрай маркетынгу ў 2024/2025 навучальным годзе

Навучальныя дысцыпліны паглыбленай вышэйшай адукацыі (магістратура):

Навучальныя і вучэбна-метадычныя выданні і комплексы

Ажыццяўляецца навучанне студэнтаў ІРНІТУ з выкарыстаннем дыстанцыйных тэхналогій у рамках эксперыментальнага праекта «Сумесная адукацыйная праграма Установы адукацыі «Беларускі дзяржаўны эканамічны ўніверсітэт» (Рэспубліка Беларусь) і Федэральнай дзяржаўнай бюджэтнай адукацыйнай установы вышэйшай адукацыі «Іркуцкі нацыянальны даследчы тэхнічны ўніверсітэт» (Расійская Федэрацыя) з выдачай двух дыпломаў бакалаўра».

Навуковая праца

Асноўныя навуковыя напрамкі даследаванняў кафедры:

Калектывам кафедры маркетынгу выконваюцца тэмы навукова-даследчых прац. Кафедра надае важную ўвагу падрыхтоўцы аспірантаў, суіскальнікаў і дактарантаў. Штогод публікуецца звыш 50 навуковых прац у навукова-практычных часопісах, зборніках навуковых прац, матэрыялаў канферэнцый і інш. Прафесарска-выкладчыцкі склад кафедры прымае ўдзел у міжнародных канферэнцыях, у прыватнасці, якія праводзяцца ў Расійскай Федэрацыі, ва Узбекістане, Туркменістане.

Кафедра маркетынгу арганізуе навукова-практычныя мерапрыемствы:

- міжнародную навукова-практычную канферэнцыю «Экалогія. Чалавек. Бізнэс» (IV Маладзёжны экалагічны фестываль «Green Fest», лістапад);
- навукова-метадычны семінар, прысвечаны Дню Навукі, "Тэндэнцыі ў маркетынгу" з удзелам прафесарска-выкладчыцкага складу, дактарантаў, аспірантаў, магістрантаў, практыкаў, студэнтаў (студзень);
- дыскусійную панэль у рамках Міжнароднай навукова-практычнай канферэнцыі «Эканамічны рост Рэспублікі Беларусь: глабалізацыя, інавацыйнасць, устойлівасць» (БДЭУ, г.Мінск) (травень).

Запрошаныя спецыялісты-практыкі праводзяць заняткі для студэнтаў і магістрантаў.

На кафедры працуе студэнцкая навукова-даследчая лабараторыя «Пошук».

Ключавыя напрамкі навуковай працы на 2025 год: развіццё канцэпцый маркетынгу ў практычнай дзейнасці арганізацый, маркетынгавыя даследаванні, лічбавы маркетынг і выкарыстанне штучнага інтэлекту ў маркетынгу.

Філіялы кафедры маркетынгу арганізаваны ў рамках супрацоўніцтва з УП «Кока-Кола Беўрыджыз Беларусь» і ААТ «Інстытут БЕЛАРГСТАНКІНПРАМ».

Кафедра маркетынгу каардынуе пагадненне аб супрацоўніцтве паміж Кітайска-Беларускім СЗАТ «Кампанія па развіццю індустрыяльнага парку» і ўстановай адукацыі «Беларускі дзяржаўны эканамічны ўніверсітэт».
Арганізацыі для размеркавання выпускнікоў прадстаўлены ў розных сферах бізнесу: маркетынгавыя і рэкламныя агенцтвы; агенцтвы лічбавага маркетынгу; кампаніі ў сферы электроннай камерцыі; IT кампаніі; прадпрыемствы аптовага і рознічнага гандлю; буйныя прамысловыя прадпрыемствы; фінтэх; банкі і інш.

Навукова-педагагічную школу маркетынгу ўзначальвае доктар эканамічных навук, прафесар, прафесар кафедры маркетынгу Енін Юрый Іванавіч.

Пад навуковым кіраўніцтвам загадчыка кафедры маркетынгу Голіка В.С. штогод выдаецца зборнік навуковых прац «Менеджмент і маркетынг: вопыт і праблемы».

Для прапаганды навуковых ведаў у 2024 годзе падрыхтаваны зборнік навуковых прац «Менеджмент і маркетынг: Вопыт і праблемы» ў супрацоўніцтве з Іркуцкім нацыянальным даследчым тэхнічным універсітэтам (Расійская Федэрацыя), з Цэнтрам па вывучэнні прадукцыйных сіл і прыродных рэсурсаў Грузіі імя І. Жарданія Грузінскага тэхнічнага ўніверсітэта (Грузія), Універсітэтам навукі і тэхналогій (Рэспубліка Узбекістан).

Асноўныя мерапрыемствы навукова-педагагічнай школы маркетынгу ў 2025 годзе:

Кніжныя выданні

  1. Акуліч, І. Л. Маркетынг: падручнік для студэнтаў устаноў вышэйшай адукацыі па эканамічных спецыяльнасцях / І.І. Л. Акуліч. – Мінск: БДЭУ, 2020. – 541 c.
  2. Акуліч, І. Л. Міжнародны маркетынг: падручнік для студэнтаў ВНУ па эканом. Спец. / І. Л. Акуліч. – Мінск: Тэтраліт, 2014. – 512 с.
  3. Акуліч, І.Л. Асновы маркетынгу / І. Л. Акуліч, І. З. Герчыкаў. – Мінск: А.М. Вараксін, 2017. – 412 с. : глей.
  4. Акуліч, І.Л. Маркетынг узаемаадносін / І.Л. Акуліч. – Мінск: Вышэйшая школа, 2010. – 256 с.
  5. Акуліч, І.Л. Асновы маркетынгу. Практыкум. Вучэбны дапаможнік. Мінск: БДЭУ, 2017.– 383 с.
  6. Маразевіч, А. А. Банкаўскі маркетынг : практыкум / В. А. Маразевіч, А. С. Галамазава, А. І. Мілеўская ; М-ць адукацыі Рэсп. Беларусь, Беларус. Дзярж. Экан. Ун-т. – Мінск: БДЭУ, 2020. – 161 с.
  7. Сушкевіч, Я.А. Паводзіны спажыўцоў: практыкум: навучальны дапаможнік / А.А. Сушкевіч. – Мінск: Вышэйшая школа, 2020. – 149 с.
  8. Мэнэджмент і маркетынг: вопыт і праблемы: зб. Навук. Прац / Беларус. Дзярж. Экономіч. Універ. ; Пад агульнай рэдакцыяй к.э.н., дацэнта Голіка В.С. – Мінск: А.М. Вараксін, 2021. – 386 с.
  9. Мэнэджмент і маркетынг: вопыт і праблемы: зб. Навук. Прац / Беларус. Дзярж. Экономіч. Універ. ; Пад агульнай рэдакцыяй к.э.н., дацэнта Голіка В.С. – Мінск: А.М. Вараксін, 2022. – 292 с.
  10. Мэнэджмент і маркетынг: вопыт і праблемы: Зборнік навуковых прац / Пад агульнай рэдакцыяй к.э.н., дацэнта Голіка В.С. – Мінск: А. М. Вараксін, 2023. – 220 с.
  11. Мэнэджмент і маркетынг: вопыт і праблемы: Зборнік навуковых прац / Пад агульнай рэдакцыяй к.э.н., дацэнта Голіка В.С. – Мінск: А. М. Вараксін, 2024. – 200 с.

Кафедра маркетынгу запрашае:

НАВУКОВА-ДАСЛЕДЧАЯ РАБОТА ПАД ЗАМОВУ АРГАНІЗАЦЫЙ

Кафедра прапануе выкананне наступных навукова-даследчых работ:
1. Распрацоўка плана маркетынгавых мерапрыемстваў.
2. Сегментаванне рынку (вывучэнне мэтавай аўдыторыі).
3. Пазіцыянаванне тавара/паслугі.
4. Правядзенне маркетынгавых даследаванняў:
- аналіз канкурэнтаў;
- аналіз асартыменту тавараў і якасці паслуг;
- аналіз рынкаў;
- маніторынг і аналіз коштаў на прадукцыю канкурэнтаў;
- аналіз лічбавай рэкламы (digital-рэклама);
- аналіз ужывальных прылад пасоўвання і іншае.
5. Распрацоўка крэатыўнай ідэі, канцэпцыі акцый і рэкламных кампаній.
6. Распрацоўка мерапрыемстваў па вывядзенні на рынак новага/інавацыйнага тавару (паслугі).
7. Распрацоўка стратэгій і маркетынгавага падзелу бізнес-плана.
8. Распрацоўка плана арганізацыі правядзення выставак (кірмашоў).
9. Распрацоўка маркетынгавага кантэнту (рэкламных і PR-артыкул, прэс-рэлізаў).
10. Распрацоўка PR-кампаній.
11. Аказанне кансультацый па правядзенні бізнес-мерапрыемстваў.
12. Ацэнка канкурэнтаздольнасці.

Выкладчыкі кафедры маркетынгу распрацоўваюць індывідуальныя навучальныя праграмы для замоўцаў і ажыццяўляюць падрыхтоўку слухачоў у галіне павышэння кваліфікацыі і перападрыхтоўкі кадраў.

 

Кантакты

Адрас: пр. Партызанскi 26, корпус 1,
к. 807

Тэл.: +375 17 209-88-93

Пошта:km@bseu.by


Белорусский государственный университет культуры и искусств Белорусская медицинская академия последипломного образования Белорусский государственный медицинский университет Витебская ордена «Знак Почёта» государственная академия ветеринарной медицины Брестский государственный технический университет Брестский государственный университет имени А.С.Пушкина Витебский государственный ордена Дружбы народов медицинский университет Гомельский государственный университет имени П.О.Сухого Гродненский государственный аграрный университет Гродненский государственный медицинский университет Гродненский государственный университет имени Я.Купалы Могилёвский государственный университет продовольствия Мозырский государственный педагогический университет им. И.П. Шамякина Университет гражданской защиты МЧС РБ Могилевский институт МВД Академия управления при Президенте Республики Беларусь