Кафедра маркетынгу
Кафедра маркетынгу была створана ў маі 1994 г. За перыяд працы ўнесены вялікі ўклад у распрацоўку вучэбна-метадычнага і кадравага забеспячэння новай для Рэспублікі Беларусь спецыяльнасці «Маркетынг».
Заснавальнік беларускага маркетынгу доктар эканамічных навук, прафесар Іван Людвігавіч Акуліч кіраваў кафедрай маркетынгу з 1994 года па 5 студзеня 2021 года.
На кафедры маркетынгу працуе 23 штатныя выкладчыкі. З іх: дактароў эканамічных навук, прафесараў – 2, кандыдатаў навук, дацэнтаў – 10, старэйшых выкладчыкаў – 4, асістэнтаў – 3, выкладчыкаў-стажораў – 4.
Загадчык кафедры – Голік Вадзім Сяргеевіч, кандыдат эканамічных навук, дацэнт.
Спецыяльнасці
Агульная вышэйшая адукацыя па спецыяльнасці 6-05-0412-04 «Маркетынг» прадстаўлена прафілізацыямі:
- «Маркетынг у бізнэсе» (руская мова);
- "Міжнародны маркетынг" (руская мова);
- "Міжнародны маркетынг" (англійская мова).
Паглыбленая вышэйшая адукацыя (магістратура) па спецыяльнасці 7-06-0412-04 “Маркетынг” прадстаўлена прафілізацыямі:
- "Маркетынг і рынкавая аналітыка" (на рускай мове);
- "Міжнародны маркетынг" (на рускай і англійскай мовах).
Паглыбленая вышэйшая адукацыя (магістратура) па спецыяльнасці 7-06-0413-01 «Камерцыя» прадстаўлена прафілізацыяй «Электронная камерцыя і лічбавы маркетынг» для замежных грамадзян на англійскай мове (адукацыйная праграма сумесна з кафедрай камерцыйнай дзейнасці і рынку нерухомасці факультэта камерцыі і турыстычнай індустрыі БДЭУ).
Аспірантура, суіскальніцтва (руская, англійская мовы) і дактарантура: спецыяльнасць 08.00.05 – «Эканоміка і кіраванне народнай гаспадаркай»
Вучэбна-метадычная работа
Замацаваныя за кафедрай маркетынгу навучальныя дысцыпліны:
Агульнай вышэйшай адукацыі:
1. Ідэнтычнасць брэнда
2. Інтэрнэт-маркетынг
3. Штучны інтэлект у маркетынгу
4. Даследаванне і аналіз таварных рынкаў
5. Маркетынг
6. Маркетынг у банку
7. Маркетынг у прамысловасці
8. Маркетынг у гандлі
9. Маркетынг у электронным бізнэсе
10. Маркетынг узаемаадносін
11. Маркетынг некамерцыйных арганізацый
12. Маркетынг паслуг
13. Міжнародны маркетынг
14. Міжкультурныя камунікацыі
15. Асновы digital-маркетынгу
16. Паводзіны спажыўцоў
17. Паводзіны спажыўцоў на знешніх рынках
18. Стратэгічны маркетынг
19. Тэорыя штучнага інтэлекту
20. Тэорыя маркетынгу
21. Кіраванне якасцю
22. Кіраванне кліенцкім вопытам
23. Кіраванне маркетынгам
24. Кіраванне міжнародным маркетынгам
25. Цэнавая палітыка на знешнім рынку
Паглыбленай вышэйшай адукацыі (магістратура):
1. Глабальны брэнд-менеджмент
2. Глабальны маркетынг
3. Інтэлектуальны аналіз дадзеных у маркетынгу
4. Канкурэнтныя стратэгіі на знешніх рынках
5. Маркетынг узаемаадносін
6. Маркетынг і грамадства
7. Маркетынгавая аналітыка
8. Міжкультурныя маркетынгавыя камунікацыі
9. Навукова-даследчы семінар
10. Сеткавыя і хмарныя тэхналогіі ў камерцыі
11. Кіраванне маркетынгам
12. Лічбавы маркетынг
У навучальны план 2025 года спецыяльнасці 6-05-0412-04 «Маркетынг» прафілізацыі «Міжнародны маркетынг» уведзена 2-ая замежная мова (кітайская мова або іншая замежная мова па выбары).
У рамках эксперыментальнага праекта «Сумесная адукацыйная праграма Установы адукацыі «Беларускі дзяржаўны эканамічны ўніверсітэт» (Рэспубліка Беларусь) і Федэральнай дзяржаўнай бюджэтнай адукацыйнай установай вышэйшай адукацыі «Іркуцкі нацыянальны даследчы тэхнічны ўніверсітэт» (Расійская Федэрацыя) ажыццяўляецца навучанне студэнтаў ІРНІТУ з выкарыстаннем дыстанцыйных тэхналогій з выдачай двух дыпломаў. 6-05-0412-04 (1-26 02 03) «Маркетынг», прафілізацыі (спецыялізацыі): «Міжнародны маркетынг».
Навучальныя і вучэбна-метадычныя выданні і комплексы
Навуковая праца
Асноўныя навуковыя напрамкі даследаванняў кафедры:
- канцэпцыі маркетынгу ўстойлівага развіцця арганізацыі;
- маркетынг узаемаадносін;
- лічбавы маркетынг;
- міжнародны маркетынг;
- маркетынгавыя камунікацыі;
- кіраванне маркетынгам;
- халістычны маркетынг;
- маркетынг паслуг.
Калектывам кафедры маркетынгу выконваюцца тэмы навукова-даследчых прац. Кафедра надае важную ўвагу падрыхтоўцы магістрантаў, аспірантаў, суіскальнікаў і дактарантаў. Штогод публікуецца звыш 50 навуковых прац у навукова-практычных часопісах, зборніках навуковых прац, матэрыялаў канферэнцый і інш. Прафесарска-выкладчыцкі склад кафедры прымае ўдзел у міжнародных канферэнцыях, у прыватнасці, якія праводзяцца ў Расійскай Федэрацыі, Узбекістане, Туркменістане і інш. краінах.
Кафедра маркетынгу арганізуе навукова-практычныя мерапрыемствы:
- Міжнародны маладзёжны экалагічны фестываль "Green Fest";
- Міжнародную навукова-практычную канферэнцыю «Экалогія. Чалавек. Бізнэс»;
- дыскусійную панэль у рамках Міжнароднай навукова-практычнай канферэнцыі “Эканоміка Беларусі: рост, інавацыі, бяспека”;
- навукова-метадычны семінар "Тэндэнцыі ў маркетынгу", прысвечаны Дню Навукі.
На кафедры функцыянуе студэнцкая навукова-даследчая лабараторыя «Пошук». Ключавыя напрамкі навуковай працы:
- маркетынг устойлівага развіцця арганізацыі;
- маркетынгавыя даследаванні;
- лічбавы маркетынг;
- выкарыстанне штучнага інтэлекту ў маркетынгу.
Філіял кафедры арганізаваны ў рамках супрацоўніцтва з УП «Кока-Кола Беўрыджыз Беларусь».
Кафедра маркетынгу каардынуе пагадненне аб супрацоўніцтве паміж Кітайска-Беларускім СЗАТ "Кампанія па развіццю індустрыяльнага парку" і ўстановай адукацыі "Беларускі дзяржаўны эканамічны ўніверсітэт".
Размеркаванне выпускнікоў ажыццяўляецца ў розных сферах бізнесу:
- маркетынгавых і рэкламных агенцтвах;
- агенцтвах лічбавага маркетынгу;
- кампаніях у сферы электроннай камерцыі;
- IT кампаніях; прадпрыемствах аптовага і рознічнага гандлю; буйных прамысловых прадпрыемствах;
- фінтэх;
- банках і інш.
Навукова-педагагічную школу маркетынгу ўзначальвае доктар эканамічных навук, прафесар, прафесар кафедры маркетынгу Енін Юрый Іванавіч.
Пад навуковым кіраўніцтвам загадчыка кафедры маркетынгу Голіка В.С. выдаецца зборнік навуковых прац «Мэнэджмент і маркетынг: вопыт і праблемы», прысвечаны памяці заснавальніка беларускага маркетынгу, доктара эканамічных навук, прафесара Івана Людвігавіча Акуліча.
Кніжныя выданні
Акуліч, І.Л. Маркетынг: падручнік для студэнтаў устаноў вышэйшай адукацыі па эканамічных спецыяльнасцях / І.Л. Акуліч. – Мінск: БДЭУ, 2020. – 541 c.
Акуліч, І.Л. Міжнародны маркетынг: падручнік для студэнтаў ВНУ па эканом. спец. / І.Л. Акуліч. - Мінск: Тэтраліт, 2014. - 512 с.
Акуліч, І.Л. Асновы маркетынгу / І. Л. Акуліч, І. З. Герчыкаў. - Мінск: А.М. Вараксін, 2017. – 412 с. : глей.
Акуліч, І.Л. Маркетынг узаемаадносін / І.Л. Акуліч. - Мінск: Вышэйшая школа, 2010. - 256 с.
Акуліч, І.Л. Асновы маркетынгу. Практыкум. Вучэбны дапаможнік. Мінск: БДЭУ, 2017.– 383 с.
Маразевіч, А. А. Банкаўскі маркетынг : практыкум / В. А. Маразевіч, А. С. Галамазава, А. І. Мілеўская ; М-ць адукацыі Рэсп. Беларусь, Беларус. дзярж. экан. ун-т. - Мінск: БДЭУ, 2020. - 161, [1] с. : глей.
Сушкевіч, Я.А. Паводзіны спажыўцоў: практыкум: навучальны дапаможнік / А.А. Сушкевіч. - Мінск: Вышэйшая школа, 2020. - 149 с.
Мэнэджмент і маркетынг: вопыт і праблемы: зб. навук. прац / Беларус. дзярж. экономіч. універ. ; Пад агульнай рэдакцыяй к.э.н., дацэнта Голіка В.С. - Мінск: А.М. Вараксін, 2021. - 386 с.
Мэнэджмент і маркетынг: досвед і праблемы: зб. навук. прац / Беларус. дзярж. экономіч. універ. ; Пад агульнай рэдакцыяй к.э.н., дацэнта Голіка В.С. - Мінск: А.М. Вараксін, 2022. - 292 с.
Мэнэджмент і маркетынг: вопыт і праблемы: Зборнік навуковых прац / Пад агульнай рэдакцыяй к.э.н., дацэнта Голіка В.С. - Мінск: А.М. Вараксін, 2023. - 220 с.
Мэнэджмент і маркетынг: вопыт і праблемы: Зборнік навуковых прац / Пад агульнай рэдакцыяй к.э.н., дацэнта Голіка В.С. - Мінск: А.М. Вараксін, 2024. - 200 с.
Кафедра маркетынгу запрашае:
- да супрацоўніцтва – арганізацыі, вучоных і спецыялістаў-практыкаў;
- на стажыроўку – прадстаўнікоў сферы адукацыі Рэспублікі Беларусь і замежных краін.
Навукова-даследчая праца пад заказ арганізацый
Кафедра прапануе выкананне наступных навукова-даследчых прац:
1. Распрацоўка плана маркетынгавых мерапрыемстваў.
2. Сегментаванне рынку (вывучэнне мэтавай аўдыторыі).
3. Пазіцыянаванне тавараў/паслуг.
4. Правядзенне маркетынгавых даследаванняў:
- аналіз канкурэнтаў;
- аналіз асартыменту тавараў і якасці паслуг;
- аналіз рынкаў;
- маніторынг і аналіз цэн на прадукцыю канкурэнтаў;
- аналіз лічбавай рэкламы;
- аналіз прымяняемых інструментаў прасоўвання і іншае.
5. Распрацоўка крэатыўнай ідэі, канцэпцыі акцый і рэкламных кампаній.
6. Распрацоўка мерапрыемстваў па вывядзенні на рынак новага / інавацыйнага тавару (паслугі).
7. Распрацоўка стратэгій і маркетынгавага раздзелу бізнес-плана.
8. Распрацоўка плана арганізацыі правядзення выставак (кірмашоў).
9. Распрацоўка маркетынгавага кантэнту (рэкламных і PR-артыкулаў, прэс-рэлізаў).
10. Распрацоўка PR-кампаній.
11. Аказанне кансультацый па правядзенні бізнес-мерапрыемстваў.
12. Ацэнка канкурэнтаздольнасці і інш.




















Тэл./факс: (+375 17) 209-88-16
ПРЫЁМНАЯ КАМІСІЯ
Тэл.: (+375 17) 209-88-99