Кафедра маркетынгу
Кафедра маркетынгу была створана ў маі 1994 г. Кафедра ўнесла вялікі ўклад у распрацоўку вучэбна-метадычнага і кадравага забеспячэння новай для Рэспублікі Беларусь спецыяльнасці «Маркетынг». Заснавальнік беларускага маркетынгу доктар эканамічных навук, прафесар Іван Людвігавіч Акуліч кіраваў кафедрай маркетынгу з 1994 года па 5 студзеня 2021 года.
На кафедры маркетынгу працуе 16 штатных выкладчыкаў. З іх: 2 дактары эканамічных навук, прафесара, 7 кандыдатаў навук, дацэнтаў, 1 старшы выкладчык, 4 асістэнта, 2 выкладчыкі-стажоры.
Загадчык кафедры - Голік Вадзім Сяргеевіч, кандыдат эканамічных навук, дацэнт.
Спецыяльнасці
На кафедры маркетынгу праводзіцца падрыхтоўка спецыялістаў па агульнай і паглыбленай вышэйшай адукацыі.
Агульная вышэйшая адукацыя па спецыяльнасці 6-05-0412-04 «Маркетынг» прадстаўлена прафілізацыямі:
- «Маркетынг у бізнэсе» (руская мова);
- "Міжнародны маркетынг" (руская мова);
- "Міжнародны маркетынг" (англійская мова).
Паглыбленая вышэйшая адукацыя (магістратура) па спецыяльнасці 7-06-0412-04 “Маркетынг” прадстаўлена прафілізацыямі:
- "Маркетынг і рынкавая аналітыка" (на рускай мове);
- "Міжнародны маркетынг" (на англійскай мове).
Аспірантура (руская, англійская мовы) і Дактарантура: спецыяльнасць 08.00.05 - эканоміка і кіраванне народнай гаспадаркай.
Вучэбна-метадычная работа
На 2025/2026 навучальны год запланавана ўключэнне новых навучальных дысцыплін у навучальныя планы агульнай і паглыбленай вышэйшай адукацыі, у прыватнасці, "Штучны інтэлект у маркетынгу", "Кітайская мова" і інш.
Навучальныя дысцыпліны агульнай вышэйшай адукацыі, замацаваныя за кафедрай маркетынгу ў 2024/2025 навучальным годзе
- Ідэнтычнасць брэнда
- Інтэрнэт-маркетынг
- Маркетынг
- Маркетынг у банку
- Маркетынг у прамысловасці
- Маркетынг у гандлі
- Маркетынг у электронным бізнэсе
- Маркетынг узаемаадносін
- Маркетынг некамерцыйных арганізацый
- Маркетынг паслуг
- Маркетынгавыя даследаванні ў гандлі
- Міжнародны маркетынг
- Міжкультурныя камунікацыі
- Асновы маркетынгу
- Паводзіны спажыўцоў
- Паводзіны спажыўцоў на знешніх рынках
- Стратэгічны маркетынг
- Тэорыя маркетынгу
- Упраўленне якасцю
- Упраўленне кліенцкім вопытам
- Упраўленне маркетынгам
- Упраўленне міжнародным маркетынгам
- Цэнавая палітыка на знешніх рынках
Навучальныя дысцыпліны паглыбленай вышэйшай адукацыі (магістратура):
- Мікраэканамічны аналіз і палітыка
- Макраэканамічны аналіз і палітыка
- Маркетынг і грамадства
- Маркетынг інавацыйнага праекта
- Інтэлектуальны аналіз дадзеных у маркетынгу
- Навукова-даследчы семінар
- Курсавая праца
- Глабальны маркетынг
- Псіхатэхналогіі ў кіраванні інавацыямі
- Маркетынг узаемаадносін
- Колькасныя метады аналізу ў бізнэсе
- Брэндынг на знешнім рынку
- Мэнэджмент міжнароднага маркетынгу
- Лічбавы маркетынг
- Маркетынгавая аналітыка
- Педагогіка і псіхалогія вышэйшай адукацыі
- Філасофія і метадалогія навукі
- Замежная мова
- Асновы інфармацыйных тэхналогій
Навучальныя і вучэбна-метадычныя выданні і комплексы
Ажыццяўляецца навучанне студэнтаў ІРНІТУ з выкарыстаннем дыстанцыйных тэхналогій у рамках эксперыментальнага праекта «Сумесная адукацыйная праграма Установы адукацыі «Беларускі дзяржаўны эканамічны ўніверсітэт» (Рэспубліка Беларусь) і Федэральнай дзяржаўнай бюджэтнай адукацыйнай установы вышэйшай адукацыі «Іркуцкі нацыянальны даследчы тэхнічны ўніверсітэт» (Расійская Федэрацыя) з выдачай двух дыпломаў бакалаўра».
Навуковая праца
Асноўныя навуковыя напрамкі даследаванняў кафедры:
- маркетынг узаемаадносін;
- лічбавы маркетынг;
- міжнародны маркетынг;
- маркетынгавыя камунікацыі;
- кіраванне маркетынгам;
- халістычны маркетынг;
- маркетынг паслуг.
Калектывам кафедры маркетынгу выконваюцца тэмы навукова-даследчых прац. Кафедра надае важную ўвагу падрыхтоўцы аспірантаў, суіскальнікаў і дактарантаў. Штогод публікуецца звыш 50 навуковых прац у навукова-практычных часопісах, зборніках навуковых прац, матэрыялаў канферэнцый і інш. Прафесарска-выкладчыцкі склад кафедры прымае ўдзел у міжнародных канферэнцыях, у прыватнасці, якія праводзяцца ў Расійскай Федэрацыі, ва Узбекістане, Туркменістане.
Кафедра маркетынгу арганізуе навукова-практычныя мерапрыемствы:
- міжнародную навукова-практычную канферэнцыю «Экалогія. Чалавек. Бізнэс» (IV Маладзёжны экалагічны фестываль «Green Fest», лістапад);
- навукова-метадычны семінар, прысвечаны Дню Навукі, "Тэндэнцыі ў маркетынгу" з удзелам прафесарска-выкладчыцкага складу, дактарантаў, аспірантаў, магістрантаў, практыкаў, студэнтаў (студзень);
- дыскусійную панэль у рамках Міжнароднай навукова-практычнай канферэнцыі «Эканамічны рост Рэспублікі Беларусь: глабалізацыя, інавацыйнасць, устойлівасць» (БДЭУ, г.Мінск) (травень).
Запрошаныя спецыялісты-практыкі праводзяць заняткі для студэнтаў і магістрантаў.
На кафедры працуе студэнцкая навукова-даследчая лабараторыя «Пошук».
Ключавыя напрамкі навуковай працы на 2025 год: развіццё канцэпцый маркетынгу ў практычнай дзейнасці арганізацый, маркетынгавыя даследаванні, лічбавы маркетынг і выкарыстанне штучнага інтэлекту ў маркетынгу.
Філіялы кафедры маркетынгу арганізаваны ў рамках супрацоўніцтва з УП «Кока-Кола Беўрыджыз Беларусь» і ААТ «Інстытут БЕЛАРГСТАНКІНПРАМ».
Кафедра маркетынгу каардынуе пагадненне аб супрацоўніцтве паміж Кітайска-Беларускім СЗАТ «Кампанія па развіццю індустрыяльнага парку» і ўстановай адукацыі «Беларускі дзяржаўны эканамічны ўніверсітэт».
Арганізацыі для размеркавання выпускнікоў прадстаўлены ў розных сферах бізнесу: маркетынгавыя і рэкламныя агенцтвы; агенцтвы лічбавага маркетынгу; кампаніі ў сферы электроннай камерцыі; IT кампаніі; прадпрыемствы аптовага і рознічнага гандлю; буйныя прамысловыя прадпрыемствы; фінтэх; банкі і інш.
Навукова-педагагічную школу маркетынгу ўзначальвае доктар эканамічных навук, прафесар, прафесар кафедры маркетынгу Енін Юрый Іванавіч.
Пад навуковым кіраўніцтвам загадчыка кафедры маркетынгу Голіка В.С. штогод выдаецца зборнік навуковых прац «Менеджмент і маркетынг: вопыт і праблемы».
Для прапаганды навуковых ведаў у 2024 годзе падрыхтаваны зборнік навуковых прац «Менеджмент і маркетынг: Вопыт і праблемы» ў супрацоўніцтве з Іркуцкім нацыянальным даследчым тэхнічным універсітэтам (Расійская Федэрацыя), з Цэнтрам па вывучэнні прадукцыйных сіл і прыродных рэсурсаў Грузіі імя І. Жарданія Грузінскага тэхнічнага ўніверсітэта (Грузія), Універсітэтам навукі і тэхналогій (Рэспубліка Узбекістан).
Асноўныя мерапрыемствы навукова-педагагічнай школы маркетынгу ў 2025 годзе:
- семінар «Маркетынг і Пяцігодка якасці» (сакавік);
- семінар «Штучны інтэлект у маркетынгу» (красавік);
- круглы стол «Актуальны маркетынг у эпоху цыфравізацыі» з удзелам практыкаў (травень);
- IV Маладзёжны экалагічны фестываль Green Fest (лістапад).
Кніжныя выданні
- Акуліч, І. Л. Маркетынг: падручнік для студэнтаў устаноў вышэйшай адукацыі па эканамічных спецыяльнасцях / І.І. Л. Акуліч. – Мінск: БДЭУ, 2020. – 541 c.
- Акуліч, І. Л. Міжнародны маркетынг: падручнік для студэнтаў ВНУ па эканом. Спец. / І. Л. Акуліч. – Мінск: Тэтраліт, 2014. – 512 с.
- Акуліч, І.Л. Асновы маркетынгу / І. Л. Акуліч, І. З. Герчыкаў. – Мінск: А.М. Вараксін, 2017. – 412 с. : глей.
- Акуліч, І.Л. Маркетынг узаемаадносін / І.Л. Акуліч. – Мінск: Вышэйшая школа, 2010. – 256 с.
- Акуліч, І.Л. Асновы маркетынгу. Практыкум. Вучэбны дапаможнік. Мінск: БДЭУ, 2017.– 383 с.
- Маразевіч, А. А. Банкаўскі маркетынг : практыкум / В. А. Маразевіч, А. С. Галамазава, А. І. Мілеўская ; М-ць адукацыі Рэсп. Беларусь, Беларус. Дзярж. Экан. Ун-т. – Мінск: БДЭУ, 2020. – 161 с.
- Сушкевіч, Я.А. Паводзіны спажыўцоў: практыкум: навучальны дапаможнік / А.А. Сушкевіч. – Мінск: Вышэйшая школа, 2020. – 149 с.
- Мэнэджмент і маркетынг: вопыт і праблемы: зб. Навук. Прац / Беларус. Дзярж. Экономіч. Універ. ; Пад агульнай рэдакцыяй к.э.н., дацэнта Голіка В.С. – Мінск: А.М. Вараксін, 2021. – 386 с.
- Мэнэджмент і маркетынг: вопыт і праблемы: зб. Навук. Прац / Беларус. Дзярж. Экономіч. Універ. ; Пад агульнай рэдакцыяй к.э.н., дацэнта Голіка В.С. – Мінск: А.М. Вараксін, 2022. – 292 с.
- Мэнэджмент і маркетынг: вопыт і праблемы: Зборнік навуковых прац / Пад агульнай рэдакцыяй к.э.н., дацэнта Голіка В.С. – Мінск: А. М. Вараксін, 2023. – 220 с.
- Мэнэджмент і маркетынг: вопыт і праблемы: Зборнік навуковых прац / Пад агульнай рэдакцыяй к.э.н., дацэнта Голіка В.С. – Мінск: А. М. Вараксін, 2024. – 200 с.
Кафедра маркетынгу запрашае:
- да супрацоўніцтва арганізацыі, вучоных і спецыялістаў-практыкаў;
- на стажыроўку прадстаўнікоў са сферы адукацыі Рэспублікі Беларусь і замежных краін.
НАВУКОВА-ДАСЛЕДЧАЯ РАБОТА ПАД ЗАМОВУ АРГАНІЗАЦЫЙ
Кафедра прапануе выкананне наступных навукова-даследчых работ:
1. Распрацоўка плана маркетынгавых мерапрыемстваў.
2. Сегментаванне рынку (вывучэнне мэтавай аўдыторыі).
3. Пазіцыянаванне тавара/паслугі.
4. Правядзенне маркетынгавых даследаванняў:
- аналіз канкурэнтаў;
- аналіз асартыменту тавараў і якасці паслуг;
- аналіз рынкаў;
- маніторынг і аналіз коштаў на прадукцыю канкурэнтаў;
- аналіз лічбавай рэкламы (digital-рэклама);
- аналіз ужывальных прылад пасоўвання і іншае.
5. Распрацоўка крэатыўнай ідэі, канцэпцыі акцый і рэкламных кампаній.
6. Распрацоўка мерапрыемстваў па вывядзенні на рынак новага/інавацыйнага тавару (паслугі).
7. Распрацоўка стратэгій і маркетынгавага падзелу бізнес-плана.
8. Распрацоўка плана арганізацыі правядзення выставак (кірмашоў).
9. Распрацоўка маркетынгавага кантэнту (рэкламных і PR-артыкул, прэс-рэлізаў).
10. Распрацоўка PR-кампаній.
11. Аказанне кансультацый па правядзенні бізнес-мерапрыемстваў.
12. Ацэнка канкурэнтаздольнасці.
Выкладчыкі кафедры маркетынгу распрацоўваюць індывідуальныя навучальныя праграмы для замоўцаў і ажыццяўляюць падрыхтоўку слухачоў у галіне павышэння кваліфікацыі і перападрыхтоўкі кадраў.
Тэл./факс: (+375 17) 209-88-16
ПРЫЁМНАЯ КАМІСІЯ
Тэл.: (+375 17) 209-88-99