Факультэт маркетынгу і лагістыкі- 25 лет!

Факультэт створаны ў 1997 г. У цяперашні час на факультэце навучаюцца больш як 1600 студэнтаў, 50% – на дзённай і 50% – на завочнай формах навучання. Штогод факультэт выпускае каля 400 маладых спецыялістаў у вобласці транспартнай і складской лагістыкі, маркетынгу і рэкламы.

Факультэт сёння арыентаваны на ўзмацненне практычнай падрыхтоўкі спецыялістаў, развіццё прафесійных і навуковых сувязяў на нацыянальным і міжнародным узроўнях, плённае супрацоўніцтва і ўмацаванне партнёрскіх адносін з прадстаўнікамі беларускага бізнесу, прафесійных супольнасцей, выпускнікамі.

З 2021 года навучанне па ўсіх спецыяльнасцях ажыццяўляецца па новых навучальных планах, якія прадугледжваюць паглыбленне актуальных практычных навыкаў і выкарыстанне інавацыйных спосабаў выкладання.

Унікальныя магчымасці

За перыяд свайго існавання факультэт выпусціў больш за 10000 чалавек, якія працуюць у розных галінах і сферах дзейнасці ў Рэспубліцы Беларусь і за яе межамі.

Працэс навучання на факультэце прадугледжвае прыцягненне спецыялістаў рэальнага сектара ў межах правядзення майстар-класаў, гасцявых лекцый і практычных заняткаў, распрацоўкі і вырашэння практычных задач і кейсаў на базе філіялаў кафедр.

У 2021 годзе факультэтам упершыню быў арганізаваны Маладзёжны экалагічны фестываль "Грынфест 2021", у 2022 – форум "Лагістыка будучыні 2022".
Асноўнымі аспектамі развiцця адукацыйнага працэсу на факультэце з'яўляюцца: выкарыстанне інавацыйных формаў і методык навучання, практычная арыентаванасць вучэбных заняткаў, правядзенне важных студэнцкіх мерапрыемстваў у сферах маркетынгу і лагістыкі, павышэнне зацікаўленасці студэнтаў ва ўдзеле ў навукова-даследчым жыцці факультэта.

У складзе факультэта 3 кафедры:

Кафедры "Маркетынгу", "Лагістыкі і цэнавай палітыкі", "Прамысловага маркетынгу і камунікацый", з'яўляюцца выпускаючымi кафедрамі. Навуковыя інтарэсы кафедр ахопліваюць сферы рэкламы і інтэграваных маркетынгавых камунікацый, лагістыкі і закупак, зялёнай эканомікі, маркетынгавых даследаванняў, цэнаўтварэння.

Спецыяльнасці

Навучанне студэнтаў вядзецца па трох спецыяльнасцях:

У межах спецыяльнасцяў "Лагістыка" і "Рэкламная дзейнасць" прафілізацыі / (спецыялізацыі) не вылучаюцца. У межах спецыяльнасці «Маркетынг» падрыхтоўка ажыццяўляецца па наступных прафілізацыях / спецыялізацыях:

Навучанне на факультэце вядзецца на дзённай, завочнай, завочнай скарочанай (ССА пасля профільнага каледжа) формах атрымання вышэйшай адукацыі.

Будучая кар’ера

Спецыяльнасць «Маркетынг»: Маркетынг (без прафілізацыі / спецыялізацыі)

У працэсе навучання студэнты спецыяльнасці вывучаюць шэраг эканамічных – "Статыстыка", "Эканаметрыка", "Сусветная эканоміка" – і спецыяльных – "Міжнародны маркетынг", "Інтэграваныя маркетынгавыя камунікацыі", "Маркетынгавыя даследаванні і аналітыка", "Інтэрнэт-маркетынг", "Стратэгічны маркетынг" – дысцыплін, якія фарміруюць прафесійныя навыкі і кампетэнцыі ў гэтай галіне; вучацца прагназаваць аб'ёмы продажу тавараў і паслуг, абгрунтоўваць мэтазгоднасць выпуску тых ці іншых тавараў, праектаваць рацыянальныя схемы руху тавараў і таварасуправаджэння, распрацоўваць крэатыўныя рэкламныя кампаніі, прапрацоўваць дзейсныя спосабы стымулявання продажу, выкарыстоўваць інструменты інтэрнэт-маркетынгу, абгрунтоўваць цэны на тавары і паслугі, ажыццяўляць сэрвіснае суправаджэнне тавараў.

Выпускнікі спецыяльнасці "Маркетынг" працуюць у спецыялізаваных маркетынгавых арганізацыях, якія аказваюць кансалтынгавыя маркетынг-паслугі, паслугі па правядзенню маркетынгавых даследаванняў, распрацоўцы маркетынг-планаў, падрыхтоўцы і суправаджэнню рэкламных кампаній, брэндынгавых, івэнт, SMM-агенцтвах, падраздзяленнях маркетынгу і рэкламы арганізацый.

Спецыяльнасць "Маркетынг": Міжнародны маркетынг

прафілізацыя / спецыялізацыі прадугледжвае падрыхтоўку спецыялістаў, якія добра ведаюць асаблівасці сусветных рынкаў, эканоміку сумесных і замежных прадпрыемстваў, міжнароднае права, міжкультурныя камунікацыі, замежныя мовы. Такія спецыялісты патрэбны ў міністэрствах і ведамствах, сумесных і замежных арганізацыях, знешнеэканамічных і знешнегандлёвых аддзелах арганізацый, арганізацыях і прадпрыемствах, якiя развіваюць знешнія сувязі, актыўна займаюцца экспартам, вывучэннем новых рынкаў, наладжваюць новыя каналы збыту за мяжой.

У навучальным плане прафілізацыі / спецыялізацыі прысутнічаюць такія дысцыпліны, як "Кіраванне міжнародным маркетынгам", "Міжкультурныя камунікацыі", "Паводзіны спажыўцоў і цэнавая палітыка на знешніх рынках".

Выпускнікі, якія скончылі гэтую прафілізацыю / спецыялізацыю, працуюць у міжнародных кампаніях, прадстаўніцтвах замежных кампаній у Беларусі, беларускіх кампаніях, якія арыентаваны на развіццё экспартнага патэнцыялу, праводзяць даследаванні і абслугоўванне знешніх рынкаў, рэалізуюць глабальныя маркетынгавыя і камунікацыйныя стратэгіі.

Спецыяльнасць "Маркетынг": Міжфірмавы маркетынг / (Прамысловы маркетынг)

Падрыхтоўка па прафілізацыі (спецыялізацыі) Міжфірмавы маркетынг / ("Прамысловы маркетынг") асноўваецца на паглыбленым вывучэнні асаблівасцяў маркетынгу на рынку прадпрыемстваў. Асноўнае адрозненне прамысловага маркетынгу ад спажывецкага складаецца ў тым, што маркетолагі гэтага профілю ўзаемадзейнічаюць не з канчатковымі спажыўцамі (насельніцтвам), а з арганізацыямі, якія набываюць тавары і паслугі для вытворчых патрэбаў або для ажыццяўлення гандлёва-пасрэдніцкай дзейнасці.

Спецыялісты па міжфірмавым маркетынгу добра ведаюць асаблівасці продажу і закупкі тавараў прамысловага прызначэння (сыравіны, матэрыялаў, вырабаў камплектавання, машын і абсталявання). У гэтай сферы не толькі продаж, але і закупка тавараў, вядуцца на прафесійнай аснове.

У навучальным плане прафілізацыі / спецыялізацыі разам з агульнымі эканамічнымі і маркетынгавымі дысцыплінамі прадугледжаны шэраг спецыялізаваных дысцыплін у модулях "Маркетынгавы інструментарый таварных рынкаў", "Маркетынг у галінах і сферах дзейнасці", "Тэхналогіі закупачнай дзейнасці".

Выпускнікі, якія скончылі гэтую прафілізацыю / спецыялізацыю, працуюць у службах маркетынгу, продажу (збыту), закупак, матэрыяльна-тэхнічнага забеспячэння, арганізацый і прадпрыемстваў вытворчай, гандлёвай і невытворчай сферах. У тым ліку, у арганізацыях аптовага гандлю, лізінгавых кампаніях, знешнегандлёвых арганізацыях і гандлёвых дамах.

Спецыяльнасць «Маркетынг»: Цэнаўтварэнне (Коштавая палітыка)

Навучальны план па гэтай спецыялізацыі дазваляе атрымаць добрую падрыхтоўку ў сферы маркетынгу, а таксама больш грунтоўныя веды па эканоміцы, фінансах, цэнаўтварэнні і кіраванні выдаткамі. Разам з выкананнем агульных маркетынгавых задач, спецыялісты ў галіне маркетынгавага цэнаўтварэння займаюцца планаваннем цэнавых стратэгій і тактык кампаніі, распрацоўваюць і абгрунтоўваюць праграмы лаяльнасці і цэнавага стымулявання. Студэнты вывучаюць шэраг спецыялізаваных дысцыплін у межах модуляў "Фарміраванне цэн на ўнутраным і знешнім рынках", "Цэнавая палітыка і абгрунтаванне цэнавых рашэнняў".

Выпускнікі, якія скончылі гэтую спецыялізацыю, з'яўляюцца запатрабаванымі не толькі ў аддзелах і службах маркетынгу прадпрыемстваў, спецыялізаваных маркетынгавых агенцтвах, але і ў структуры міністэрстваў, установаў і ведамстваў, адказных за распрацоўку цэнавай палітыкі і правядзенне кантролю за правільнасцю яе выканання.

Спецыяльнасць «Лагістыка»

Выпускнікі факультэта спецыяльнасці "Лагістыка" здольныя забяспечыць практычную рэалізацыю канцэпцыі кіравання матэрыяльнымі, інфармацыйнымі і фінансавымі патокамі, накіраваную на павышэнне эфектыўнасці работы, як усяго прадпрыемства ў сукупнасці, так і асобных яго структурных падраздзяленняў.

Дзейнасць спецыяліста ў галіне лагістыкі шматбаковая. Яна ўключае кіраванне матэрыяльнымі патокамі на ўсіх этапах прасоўвання прадукцыі ад вытворцы да спажыўца, у тым ліку і сам працэс вытворчасці.

Спецыялісты ў галіне лагістыкі павінны рабіць матэрыяльныя і інфармацыйныя патокі найбольш рацыянальнымі; укараняць аптымальныя схемы перавозак грузаў; аптымізаваць тавараправодную сетку; рацыяналізаваць матэрыяльныя запасы; скарачаць чэргі, паскараць мытнае афармленне грузаў, спрашчаць абарот дакументаў. Студэнты вывучаюць такія дысцыпліны, як "Лагістыка і кіраванне ланцугамі паставак", "Кіраванне запасамі", "Вытворчая і закупная лагістыка", "Інфармацыйныя тэхналогіі і сістэмы ў лагістыцы".

Выпускнікі, якія скончылі гэтую спецыяльнасць, працуюць у аддзелах лагістыкі, продажу (збыту), закупак, матэрыяльна-тэхнічнага забеспячэння, транспартнага забеспячэння, вытворча-тэхнічных аддзелах, а таксама ў дыспетчарскіх і экспедытарскіх службах, службах мытнага афармлення, спецыялізаваных лагістычных цэнтрах.

Спецыяльнасць "Рэкламная дзейнасць"

Выпускнікі спецыяльнасці працуюць менеджарамі ў арганізацыях са службамі рэкламы, а таксама ў рэкламных івэнт-, брэндынгавых агенцтвах, рэкламна-выдавецкіх арганізацыях, на радыё і тэлебачанні.

Спецыялісты ў рэкламе атрымліваюць не толькі агульную адукацыю ў галіне маркетынгу, але і спецыяльныя веды па сучасных рэкламных тэхналогіях, менеджменце ў рэкламе, дызайне, інструментах інтэрнэт-рэкламы, асновах работы з грамадскасцю, правілах складання рэкламных тэкстаў, вучацца працаваць на камп'ютары з графічнымі рэдактарамі. Студэнты, якія атрымліваюць адукацыю па гэтай спецыяльнасці, вывучаюць такія дысцыпліны, як "Маркетынг", "Тэорыя рэкламы", "Даследаванні ў рэкламнай дзейнасці", "Інавацыі і крэатыў у рэкламе", "Тэхналогіі вытворчасці рэкламнай прадукцыі", вучацца складанню медыя-планаў, распрацоўцы рэкламных канцэпцый, кіраванню рэкламнымі прадуктамі і каналамі.

Навуковая дзейнасць і кадравы патэнцыял

З моманту ўтварэння факультэта ў навучальным працэсе ўжываюцца сучасныя сродкі і тэхналогіі навучання, укаранілася рэйтынгавая сістэма ацэнкі ведаў студэнтаў, ужо распрацаваныя і знаходзяцца ў працэсе ўдасканальвання фірмовы стыль і сімволіка факультэта.

Прафесарска-выкладчыцкі склад факультэта актыўна ўдзельнічае ў выкананні навукова-даследчых і гаспадарчых работ па такіх напрамках, як:

За апошнія 3 гады выкладчыкамі, аспірантамі і дактарантамі факультэта было апублікавана больш за 50 падручнікаў і навучальных дапаможнікаў, больш за 300 навуковых артыкулаў у галіне лагістыкі, цэнаўтварэння, маркетынгу, маркетынгавых камунікацый. Выкладчыкі факультэта ў 2021-2022 навучальным годзе прынялі ўдзел у больш як 50 навуковых і навукова-практычных канферэнцыях, бізнес-форумах і фестывалях, што праводзяцца ў Рэспубліцы Беларусь і за яе межамі.

Пачынаючы з 2021 года, факультэт праводзіць штогадовае даследаванне стану маркетынгу і перспектываў яго развіцця ў Рэспубліцы Беларусь, у 2022 годзе ўпершыню праведзена даследаванне і ў галіне беларускай лагістыкі. Вынікі гэтых даследаванняў разам са справаздачамі ў галіновых даследаваннях, якія праводзяцца штогод, публікуюцца на сайце факультэта fmk.bseu.by.

Кафедры факультэта знаходзяцца ў моцным кантакце з прадстаўнікамі прафесійнай супольнасці, наладжваюць узаемадзеянне з рознымі прадпрыемствамі і арганізацыямі рэальнага сектара. Кафедрай маркетынгу заключаны дамовы аб супрацоўніцтве і арганізаваны філіялы з Кока-Кола Беўрыджыз Беларусь, ААТ «ММЗ імя С.І. Вавілава – галоўная кампанія холдынгу «БелОМА», ААТ «Інстытут БЕЛАРГСТАНКІНПРАМ». Кафедра лагістыкі і цэнавай палітыкі на працягу 5 гадоў паспяхова супрацоўнічае з ТАА "ОМА". Кафедра прамысловага маркетынгу і камунікацый рэалізуе дамовы аб супрацоўніцтве з ТАА "Вэбкам Груп", ТАА "ЭсЭмДЖы", ТАА "Максі Бай Медыя", ТАА "Белінвестгандаль", ТАА "Сінергія", адкрыла філіял на ЗАТ "Мінскі Завод Безалкагольных напояў" 2021 г. у НК "Асацыяцыя рэкламных арганізацый Рэспублікі Беларусь".

Для павышэння ўзроўню кваліфікацыі і авалодання сучаснымі метадамі выкладання дысцыплін штогод супрацоўнікі кафедр праходзяць курсы павышэння кваліфікацыі і прафесійныя курсы ў галіне маркетынгу і лагістыкі. У 2021 годзе 17 супрацоўнікаў прайшлі названыя курсы і прынялі ўдзел у прафесійных адукацыйных праграмах, за апошнія 5 гадоў прафесарска-выкладчыцкі склад кафедр 72 разы прайшоў павышэнне кваліфікацыі рознай скіраванасці, у тым ліку па авалоданню метадамi выкладання на англійскай мове. Дзякуючы сталаму развіццю і нарошчванню кадравага патэнцыялу, ў 2022 г. факультэт пачаў рэалізацыю праграм падвойных дыпломаў, была падрыхтавана навучальная дакументацыя па спецыяльнасці "Маркетынг" (Міжнародны маркетынг") для навучання студэнтаў 1 ступені на англійскай мове, у 2021 годзе была рэалізавана падрыхтоўка магістрантаў па спецыяльнасці «Маркетынг на англійскай мове» (прафілізацыя «Міжнародны маркетынг»).

Кіраўніцтвам факультэта падтрымліваюцца бізнес-сувязі з кіраўнікамі буйных арганізацый і прадпрыемстваў рэспублікі, дзе студэнты праходзяць навучальную практыку. На факультэце створаны спрыяльныя ўмовы для заняткаў студэнтаў у гуртках па інтарэсах, спортам, мастацкай самадзейнасцю. Усё гэта стварае выдатную аснову для высакаякаснай падрыхтоўкі спецыялістаў.

Ва многіх айчынных арганізацыях працуюць нашы таленавітыя выпускнікі – прафесіяналы ў сферах маркетынгу, рэкламы і лагістыкі, якiя ўносяць значны ўклад у станаўленне і развіццё новай беларускай эканомікі.

Кантакты

Адрас: пр. Партызанскi 26, корпус 2,
к. 207

Тэл.: +375 17 209-88-52

Пошта: форма зваротнай сувязі

Сайт: http://fmk.bseu.by/

 


Белорусский государственный университет культуры и искусств Белорусская медицинская академия последипломного образования Белорусский государственный медицинский университет Витебская ордена «Знак Почёта» государственная академия ветеринарной медицины Брестский государственный технический университет Брестский государственный университет имени А.С.Пушкина Витебский государственный ордена Дружбы народов медицинский университет Гомельский государственный университет имени П.О.Сухого Гродненский государственный аграрный университет Гродненский государственный медицинский университет Гродненский государственный университет имени Я.Купалы Могилёвский государственный университет продовольствия Мозырский государственный педагогический университет им. И.П. Шамякина Университет гражданской защиты МЧС РБ Могилевский институт МВД Академия управления при Президенте Республики Беларусь