Кафедра прамысловага маркетынгу і камунікацый
Гісторыя кафедры прамысловага маркетынгу і камунікацый, яе калектыву пачынаецца з 1968 г., калі была ўтворана кафедра эканомікі і кіравання матэрыяльна-тэхнічнага забеспячэння і збыту. Калектыў складаўся з выпускнікоў самой кафедры (О.І. Карпека, І.М. Баско, А.І. Ярцаў і інш.), якія скончылі аспірантуру. Адаптацыя да ўмоў пераходнай эканомікі абумовіла перайменаванне падраздзялення ў 1991 г. у кафедру гандлю сродкамі вытворчасці. У 1998 г. са стварэннем факультэта маркетынгу структура атрымала новую назву – кафедра прамысловага маркетынгу. У 2000 г. было зацверджана новая назва – кафедра прамысловага маркетынгу і цэн. Рашэннем Савета універсітэта 28 снежня 2004 г. была ўтворана кафедра прамысловага маркетынгу і камунікацый.
На кафедры працуюць 14 штатных выкладчыкаў (загадчык кафедры, 1 прафесар, 7 дацэнтаў, 1 старшы выкладчык, 4 асістэнты) і 1 спецыяліст.
Калектыў кафедры складаецца з навукоўцаў і практыкаў у сферы прамысловага маркетынгу, збыту і закупак, паводзін пакупнікоў, маркетынгавых камунікацый, рэкламнай дзейнасці.
Загадчык кафедры – к.э. н., дацэнт Васіль Сяргеевіч Пратасеня.
Спецыяльнасці
У 2017 г. упершыню ў Рэспубліцы Беларусь на кафедры была адкрыта спецыяльнасць «Рэкламная дзейнасць». У цяперашні час кафедра ажыццяўляе падрыхтоўку па наступных спецыяльнасцях і прафілізацыях.
Агульная вышэйшая адукацыя:
- спецыяльнасць 6-05-0412-04 «Маркетынг», прафілізацыя «Міжфірмавы маркетынг»
- спецыяльнасць 6-05-0412-05 «Рэкламная дзейнасць»
Паглыбленая вышэйшая адукацыя (магістратура):
- спецыяльнасць 7-06-0412-04 «Маркетынг», прафілізацыя «Міжнародны маркетынг» (сумесна з кафедрай маркетынгу)
- спецыяльнасць 7-06-0412-04 «Маркетынг», прафілізацыя «Маркетынг інавацыйнага прадпрыемства»
Аспірантура і дактарантура:
- спецыяльнасць 08.00.05 – Эканоміка і кіраванне народнай гаспадаркай
Вучэбна-метадычная праца
Кафедра выкладае наступныя навучальныя дысцыпліны
Дысцыпліны агульнай вышэйшай адукацыі:
- Біржавы гандаль прамысловай прадукцыяй
- Брэндынг
- Брэндменеджмент
- Графічны дызайн
- Інавацыі і крэатыў у рэкламе
- Інтэграваныя камунікацыі
- Інтэграваныя маркетынгавыя камунікацыі
- Інтэграваныя маркетынгавыя камунікацыі ў бізнэсе
- Мастацтва продажаў
- Даследаванні ў рэкламнай дзейнасці
- Капірайтынг
- Маркетынг інавацый
- Маркетынгавыя даследаванні і аналітыка
- Медыяпланаванне
- Межфірменны маркетынг
- Мерчандайзінг
- Паводзіны пакупнікоў
- Паводзіны пакупнікоў на таварных рынках
- Паводзіны спажыўцоў і пакупнікоў
- Пошукавая і кантэкстная рэклама
- Прагназаванне таварных рынкаў
- Прамоўшн на рынку B2B
- Прамысловы сэрвіс
- Псіхалогія рэкламы
- Рэклама ў сацыяльных медыа
- Семіётыка
- Сацыяльна-эканамічны кантэкст рэкламы
- Тэорыя рэкламы
- Тэхналогіі вытворчасці рэкламнай прадукцыі
- Кіраванне ўзаемаадносінамі з кліентамі
- Кіраванне закупкамі
- Кіраванне рэкламнай дзейнасцю
- Упраўленне збытам
Дысцыпліны паглыбленай вышэйшай адукацыі (магістратуры):
- Маркетынг інавацыйнага праекта (на рускай і англійскай мовах)
- Псіхатэхналогіі ў кіраванні інавацыямі
- Маркетынг высокіх тэхналогій
- Лічбавы маркетынг
- Сэрвіс інавацыйных прадуктаў
- Маркетынгавы аналіз
- Камерцыялізацыя інавацый
- Кіраванне каналамі збыту
Навучальныя і вучэбна-метадычныя выданні і комплексы
Навуковая праца
Кафедра мае вялікі вопыт выканання па дагаворах з прадпрыемствамі навукова-даследчых работ, прысвечаных маркетынгавым даследаваннях таварных рынкаў.
Навуковыя інтарэсы кафедры прадстаўлены ў наступных галінах:
- прамысловы маркетынг;
- інтэграваныя маркетынгавыя камунікацыі;
- кіраванне закупачнай і збытавой дзейнасцю прадпрыемства;
- кіраванне таварным асартыментам;
- псіхалогія і паводзіны пакупнікоў;
- даследаванне таварных рынкаў;
- маркетынг інавацый.
Асноўныя навучальныя і вучэбна-метадычныя публікацыі супрацоўнікаў кафедры:
- Інтэграваныя маркетынгавыя камунікацыі: вучэб. дапаможнік / В.Ю. Шуцілін, В.С. Пратасеня, Н. Н. Анохіна, У.Я. Бутэня, Ж. М. Галанава, А. А. Гуртавы, Н. А. Падабед, А. Н. Саевец, В. А. Сіняўская; пад рэд. В. Ю. Шутилина, В. С. Пратасені. - Мінск: БДЭУ, 2024. – 539 с.
- Карпека, А. I . Упраўленне рэкламнай дзейнасцю: практыкум / А. I. Карпека, Ю. Я. Анкiновiч. - Мінск: БДЭУ, 2023. – 219 с.
- Шаўрук, А. Ю. Рэклама ў сетцы Інтэрнэт: вучэб.-метад. дапаможнік / А.Ю. Шаўрук. – Мінск: БДЭУ, 2023. – 71 с.
- Енін, Ю. I. Маркетынгавае рэгуляванне транспартна-лагістычнай інфраструктуры ЕАЭС: курс лекцый / Ю.І. Енін, Н. А. Падабед, А. А. Пілюцік. – Мінск: Права і эканоміка, 2020. – 136 с.
- Zhalezka, B. Management Information Systems / B. Zhalezka, O. Gulina, V. Siniauskaya. – Minsk: Kovcheg, 2019.
- Глушакоў, У.Я. Маркетынг: практыкум для слухачоў сістэмы перепадрыхтоўкі і пывышэння кваліфікацыі / У.Я. Глушакоў, В.С. Пратасеня. – Мінск: БДЭУ, 2017. – 80 с.
- Енiн, Ю.I. Iнавацыйны мэнэджмент и маркетынг инавацый: курс лекцый / Ю.I. Енiн, А.А. Пiлюцiк, Н.А. Падабед. – Мiнск: Права i эканомiка, 2017. - 115 с.
- Самойлаў, М.У. Упакоўка тавараў: лабараторны практыкум / М.У. Самойлаў, I.П. Коўган, I.С. Михалоўскі. – Мінск: БДЭУ, 2017. – 76 с.
- Пратасеня, В.С. Маркетынг в галiне закупак: дапаможнік / В.С. Пратасеня. – Мiнск: БДЭУ, 2016. – 201 с.
- Маркетынгавыя камунікацыі: практыкум. У 2 ч. Ч.1. / [В.С. Пратасеня i iнш.] – Мiнск: БДЭУ, 2015. –– 122 с.; Ч. 2 / [Г.А. Шчэрбич i iнш.]. – Мiнск: БДЭУ, 2016. – 112 с.
- Баско, I.М. Функцыянальна-вартасны аналіз: практыкум / I.М. Баско, Н.Л. Трушкевiч. – Мiнск: БДЭУ, 2014. – 141 с.
- Карпека, А.I. Упраўление рэкламнай дзейнасцю: навучальны дапаможнік / А.I. Карпека. – Мiнск: БДЭУ, 2014. – 346 с.
- Саявец, А.М. Біржавы гандаль прамысловай прадукцыяй: вучэбна-метадычны дапаможнік / А.М. Саявец, М.У. Самойлаў, А.А. Гуртавы. – Мiнск: БДЭУ, 2014. – 150 с.
- Маркетынгавыя камунікацыі: курс лекцый. У 2 ч. Ч.1. / Г.А. Шчэрбiч, I.М. Баско. – Мiнск: БДЭУ, 2012. – 171 с.; Ч.2. / [В.С. Пратасеня i iнш.]. – Мiнск: БДЭУ, 2013. – 122 с.
- Пратасеня, В.С. Тэорыя i гiсторыя рэкламы: вучэбна-метадычны дапаможнік. У 2 ч. Ч. 1: Тэорыя рэкламы / В.С. Пратасеня. – Мiнск: БДЭУ, 2012. – 186 с.
- Пратасеня В.С. Тэорыя i гiсторыя рэкламы: практыкум. У 2 ч. Ч. 1: Тэорыя рэкламы / В.С. Пратасеня, Н.А. Карэліна, Ю.Я. Чаляпіна. – Мінск: БДЭУ, 2012. – 113 с.
- Пратасеня В.С. Тэарэтычныя асновы маркетынга: вучэбна-метадычны дапаможнік / В.С. Пратасеня. – Мiнск: БДЭУ, 2012. – 194 с.
- Саявец, А.М. Паводзіны спажыўца: навучальны дапаможнік / А.М. Саявец. – Мiнск: БДЭУ, 2012. – 330 с.
- Карпека А.I. Прамысловы маркетинг: практыкум / А.I. Карпека, Ю.Я. Чаляпiна. – Мiнск: БДЭУ, 2012. – 192 с.
- Баско, I.М. Функцыянальна-вартасны аналіз: вучэбна-метадычны дапаможнік / I.М. Баско. – Мiнск: БДЭУ, 2010.
- Карпека, А.I. Прамысловы маркетынг: навучальны дапаможнік / A.I. Карпека. – Мінск: БДЭУ, 2010. – 414 с.
- Саявец, А.M. Паводзіны спажыўцоў: дапаможнік / А.М. Саявец. – Мінск: БДЭУ, 2009. – 200 с.
- Саевец А.M. Паводзіны спажыўцоў: практыкум / А.М. Саявец, П.П. Кіт. - Мінск: БДЭУ, 2009. – 173 с.
- Пратасеня, В.С. Упраўленне збытам на прадпрыемстве: практыкум / В.С. Пратасеня, П.П. Кіт. – Мінск: БДЭУ, 2009. – 320 с.
- Гуртавы, А.А. Прагназаванне рынка: практыкум / А.А. Гуртавы. – Мінск: БДЭУ, 2009. – 106 с.
- Самойлаў, М.У. Упакоўка тавараў: дапаможнік / М.У. Самойлаў, М.А. Зільберглейт, А.А. Губараў. – Мінск: БДЭУ, 2009. – 145 с.
Тэл./факс: (+375 17) 209-88-16
ПРЫЁМНАЯ КАМІСІЯ
Тэл.: (+375 17) 209-88-99