Кафедра педагогікі і псіхалогіі
Загадчык кафедры:
Павільч Аляксандр Аляксандравіч
доктар культуралогіі
прафесар
Як самастойнае структурнае падраздзяленне кафедра была заснавана ў 2001 г. і ўваходзіць ў склад Інстытута сацыяльна-гуманітарнай адукацыі з 12.03.2007 г. Мэтай дзейнасці кафедры педагогікі і псіхалогіі з’яўляецца псіхолага-педагагічная, этычная і культуралагічная падрыхтоўка кваліфікаваных спецыялістаў у сферы эканомікі. З 2009/2010 навучальнага года кафедра з’яўляецца выпускаючай.
На кафедры працуюць 22 выкладчыка, сярод іх 15 штатных і 5 сумяшчальнікаў, 2 – на ўмовах пагадзіннай аплаты. У штаце кафедры налічваецца 1 доктар навук, прафесар, 9 кандыдатаў навук, якія маюць вучонае званне дацэнта, і 5 асістэнтаў. Вучоную ступень маюць 74,2% выкладчыкаў ад усяго штата кафедры. Штогод на кафедру запрашаюцца знешнія сумяшчальнікі, якія таксама маюць вучоныя ступені і званні.
Штатны склад кафедры па стане на 01.10.2018г.:
Павільч Аляксандр Аляксандравіч | доктар культуралогіі, прафесар |
Аніскевіч Аксана Уладзіміраўна | асістэнт |
Бараздзіна Галіна Васільеўна | к. філас. навук, дацэнт |
Гадзілія Ала Міхайлаўна | к. псіхал. навук, дацэнт |
Гаронін Пётр Васільевіч | к. псіхал. навук, дацэнт |
Зімавіліна Кацярына Юр’еўна | асістэнт |
Казлоўская Юлія Пятроўна | к. псіхал. навук, дацэнт |
Кармнова Надзея Аляксандраўна | к. філас. навук, дацэнт |
Кудзялевіч Кацярына Аляксандраўна | асістэнт |
Макеева Кацярына Сяргееўна | к. псіхал. навук, дацэнт |
Машарская Вольга Сяргееўна | к. псіхал. навук, дацэнт |
Уівер Вольга Валер’еўна | асістэнт |
Піліпенка Алена Валер’еўна | асістэнт |
Рыфіцкая Ірына Іванаўна | к. псіхал. навук, дацэнт |
Сідарава Марына Уладзіміраўна | к. псіхал. дацэнт навук, |
Ганджа Ірына Пятроўна | вядучы спецыяліст |
Вароніна Сняжана Мікалаеўна | спецыяліст 1- катэг. (д/в) |
Кафедра забяспечвае выкладанне цыкла вучэбных дысцыплін:
- Інтэграваны модуль «Філасофія» (Асновы псіхалогіі і педагогікі)
- Культуралогія
- Карпаратыўная этыка
- Псіхалогія гендэрных адносін
- Педагогіка вышэйшай школы і методыка выкладання эканамічных дысцыплін
- Псіхалогія і педагогіка вышэйшай школы
- Псіхалогія дзелавых зносін
- Псіхалогія кіравання
- Псіхалогія рэкламы і PR менеджмент
- Этыка менеджмента гасціннасці
- Этыка і псіхалогія дзелавых зносін
- Эканамічная і арганізацыйная псіхалогія
- Канфлікталогія
Для студэнтаў Інстытута сацыяльна-гуманітарнай адукацыі выкладаюцца наступныя спецдысцыпліны:
- Псіхалогія
- Этыка і псіхалогія дзелавых зносін
- Камунікатыўныя тэхналогіі ў псіхалогіі і ў кіраванні
- Уводзіны ў спецыяльнасць
- Фізіялогія паводзін
- Сацыяльная псіхалогія
- Педагогіка
- Агульная псіхалогія
- Гісторыя псіхалогіі
- Псіхалогія развіцця
- Псіхалогія асобы
- Псіхалогія працы
- Псіхалогія актыўнасці і паводзін
- Педагагічная валеалогія
- Медыцынская псіхалогія
- Метадалогія, тэорыя і метады псіхалагічных даследаванняў
- Статыстычныя метады ў псіхалогіі
- Псіхалогія канфлікта
- Псіхалогія сям’і
- Педагагічная псіхалогія
- Педагагічныя сістэмы і тэхналогіі
- Педагагічная этыка і педагагічнае майстэрства
- Прафесійная і карпаратыўная культура
- Псіхалогія паводзін чалавека ў экстрэмальных сітуацыях
- Сацыяльна-псіхалагічны трэнінг
- Трэнінг эфектыўных камунікацый
- Спецыяльная псіхалогія
- Тэорыя і практыка псіхалагічнай дапамогі
- Дыферэнцыяльная псіхалогія
- Псіхалогія прадпрымальніцкай дзейнасці
- Эксперыментальная псіхалогія
- Эканамічная псіхалогія
- Псіхадыягностыка
Кафедра ажыццяўляе падрыхтоўку спецыялістаў (на дзённай форме навучання) па спецыяльнасці 1-23 01 04 «Псіхалогія» са спецыялізацыяй 1-23 01 04 10 «Псіхалогія прадпрымальніцкай дзейнасці». Спецыялісты дадзенага профілю могуць займаць наступныя пасады: псіхолаг на прадпрыемствах і ў арганізацыях; спецыяліст-псіхолаг у службах дзяржаўнага і муніцыпальнага ўпраўлення; кіраўнік, метадыст, вядучы метадыст першасных падраздзяленняў вучэбна-метадычных упраўленняў (цэнтраў); выкладчык псіхалагічных дысцыплін вышэйшых і сярэдніх спецыяльных устаноў эканамічнага профілю; навуковы супрацоўнік навукова-даследчых устаноў; лабарант вышэйшай катэгорыі ўстановы вышэйшай адукацыі і навукова-даследчых устаноў.
Асноўныя накірункі навуковай работы кафедры:
Агульнакафедральная тэма: «Фарміраванне і развіццё сістэмы каштоўнасцей і сацыяльна-псіхалагічных установак у будучых спецыялістаў эканамічнага профілю на этапе прафесійнай падрыхтоўкі ў вышэйшай школе» (бюджэтнае фінансаванне).
Асноўныя накірункі навукова-даследчай работы студэнтаў:
- Дамінуючыя матывы вучэбнай дзейнасці студэнтаў гуманітарных спецыяльнасцей (кір. Ю.П. Казлоўская, канд. псіхал. навук);
- Гендэрныя асаблівасці дамінуючых тыпаў кахання ў юнацкім узросце (кір. Ю.П. Казлоўская, канд. псіхал. навук);
- Уплыў матывацыйных тэндэнцый на ўзровень інтэрнет-залежнасці студэнтаў на этапе прафесійнай падрыхтоўкі ва ўстанове вышэйшай адукацыі (кір. Ю.П. Казлоўская, канд. псіхал. навук).
Асноўная метадычная, вучэбна-метадычная і навуковая літаратура, падрыхтаваная выкладчыкамі кафедры:
- Бороздина, Г.В. Основы психологии и педагогики: Учеб. пособие / Г.В. Бороздина. – Мн.: БГЭУ, 2009. – 304 с.
- Бороздина, В.Г. Психология и этика деловых отношений: учеб. пособие/ Г.В. Бороздина. – Мн.: РИПО, 2008. – 216 с.
- Бороздина, Г.В. Психология и этика делового общения: учебник для бакалавров / Г.В. Бороздина, Н.А. Кормнова: под общ. ред. Г.В. Бороздиной. - М.: Издательство Юрайт, 2012. – 463с. – Серия: Бакалавр.
- Бороздина, Г.В. Психология и педагогика. – М.: Юрайт, 2011.
- Бороздина, Г.В. Психология общения / Г.В.Бороздина, Н.А.Кормнова. – М.: ЮРАЙТ, 2016. Учебник и практикум для системы профессионального образования.
- Бороздина, Г.В. Основы психологии и педагогики: учеб.пособие / Г.В. Бороздина. – испр. и доп. – Минск: Изд-во «Вышэйшая школа», 2016.
- Мисюк, М.Н. Основы медицинских знаний: Учебно-методический комплекс для бакалавров специальности Москва «ЮРАЙТ», 2012 г. – 431 с. Учебное пособие для бакалавров с грифом МО.
- Мисюк, М.Н. Основы медицинских знаний: Учебно-методический комплекс Москва «ЮРАЙТ», 2011 г. – 427 с. Учебное пособие с грифом МО.
- Сидорова, М.В., Пономарева М.А. Общая психология и педагогика: ответы на экзаменационные вопросы / М.А. Пономарева, М.В. Сидорова. – Минск: ТетраСистемс, 2010. – 144 с.
- Сидорова, М.В., Пономарева М.А. Управление человеческими ресурсами. – Минск: Академия управления при Президенте Респ. Беларусь, 2016. Учебно-методическое пособие.
- Бороздина, Г.В. Психология делового общения: М.: ИНФРА-М, 2017. Учебник.
- Павильч, А.А. Основы культурологического знания: пособие / А.А. Павильч. – Минск: МГЛУ, 2008. – 236 с.
- Павильч, А.А. Сравнительная культурология: пособие / А.А. Павильч. – Минск: МГЛУ, 2015. – 176 с.
- Павильч, А.А. Компаративные исследования культурного разнообразия: методологический опыт и коммуникативная проекция: монография / А.А. Павильч. – Минск: МГЛУ, 2017. – 168 с.
- Павильч, А.А. Становление и трансформация статуса культурологической компаративистики: монография / А.А. Павильч. – Минск: МГЛУ, 2011. – 260 с.
- Павильч, А.А. Христианская письменность в культуре и педагогической действительности восточных славян в эпоху Средневековья: монография / А.А. Павильч. – Минск: Стринко, 2005. – 104 с.
Тэл.: (+375 17) 209-88-16,
ПРЫЁМНАЯ КАМІСІЯ
Тэл.: (+375 17) 209-88-99